eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?Re: Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!weretis.net!feeder8.news.weretis.ne
    t!news.neodome.net!feeder2.feed.ams11.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer02.ams4!
    peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer03.ams1!peer.ams1.xln
    ed.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweakn
    ews.nl!fx12.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
    References: <3fTWO.128060$hP51.16054@fx08.ams1> <vgilpc$lep$1@news.chmurka.net>
    <tPdXO.132080$3UEf.55039@fx06.ams1>
    <180ofu884eisx.1e2x1ke9sjl3d$.dlg@40tude.net>
    <vgkktq$pbh$1@news.chmurka.net>
    <eanjkd5j54lw$.1w292at45gacq.dlg@40tude.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <OumXO.182491$CStb.158698@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 08 Nov 2024 11:21:18 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Fri, 08 Nov 2024 11:21:18 GMT
    X-Received-Bytes: 2773
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725880
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-11-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Fri, 8 Nov 2024 10:16:42 +0100, Janusz wrote:
    >> W dniu 8.11.2024 o 09:38, J.F pisze:
    >>> On Fri, 08 Nov 2024 01:28:57 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2024-11-07, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    >>>>> Nie sądzę by skrzynia biegów w XXI wieku była inaczej zaprojektowana,
    >>>>> jak właśnie do hamowania silnikiem. To *chyba* nie wymaga jakichś
    >>>>> inżynierskich czy księgowych zabiegów tajemnych. Ale skrzynia to sprawa
    >>>>> wtórna, ciekawe jak reaguje sterownik silnika na pojawienie się
    >>>>> zewnętrznego momentu napędowego, jak szybko odcinane jest paliwo, zapłon
    >>>>> etc.
    >>>>
    >>>> A jeśli to czasami takie hamowanie, że na mokrej jezdni może być i
    >>>> poslizg? Rozumuję tak: tam są jakieś łożyska, pierścień zewnętrzny jest
    >>>> nieruchomy. Czy przy hamowaniu/przyspieszaniu działąją tam siły w tych
    >>>> samych kierunkach/miejscach? Zresztą nie upieram się, że to musi być w
    >>>> skrzyni.
    >>>
    >>> Głowny opór stawia silnik.
    >>> I może być on przez chwilę dość duży, jeśli ktos np wrzuca dwójkę i
    >>> puszcza sprzęgło, a prędkość taka, że silnik musi np nagle wejsc na
    >>> 4000 obr.
    >>>
    >>> Ale w praktyce na mokrej jezdni to się chyba nie zdarza, przynajmniej
    >>> nie mnie. Co innego śnieg/lód.

    Ze dwa razy mi się zdarzyło i to mimo, że motór ma niby kontrole
    antypoślizgową, z tym, że przy przyspieszaniu.

    >>> Jeszcze gorzej na 1 biegu, ale czy tak wrzucacie ?
    >
    >> Raczej ciężko wrzucić w normalnej skrzyni która nie ma synchronizatora na 1.
    >
    > W samochodach niektóre mają, może nawet większośc ma.
    > Ale i tak raczej nie wrzucam celem hamowania silnikiem.

    W wymienionym motorze nie ma z tym żadnego problemu.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: