    From: "p47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Mon, 5 Apr 2010 02:43:10 +0200
    <s...@d...wkurw.org>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhri85f.k81.rekin@drapak.wkurw.org...

    > Absolutnie nieistotne. Po prostu o tym pomyślisz, a on to prześle.
    >
    > [ciach kilogram truizmów]

    > No gdybyś mi nie powiedział, to pewnie bym się nie domyślił.
    > Rzecz jest nie w tym, że trzeba przesłać. Rzecz jest w tym *co
    > przesłać i kiedy*. *W jakim formacie*. A to są bardzo często
    > informacje, które nie są powszechnie dostępne, jeśli w ogóle.
    ??

    > Ale rozumiem, że w razie czego pomożesz koledze wybrnąć, jeśli
    > przypadkiem wejdzie na minę w postaci dwóch motorów z 320CDI.
    > Zmajstrujesz mu kilka emulatorów tego i owego, przecie to takie
    > proste. Albo przełożysz całe wiązki z mietka.

    > A jeśli jest tam kryptografia ze zmiennym kluczem, bo np. w
    > zegarze siedzi kawałek immo, to też to zasymulujesz? Znasz
    > algorytm?

    W ogóle to informacje dot. algorytmów, magistral, formatów są niepotrzebne!
    Zrozum, ze na poczatku jest jakies napięcie (najczęściej), wynikające
    (najczęściej) ze zmiennej rezystancji elementu pomiarowego czujnika, która
    to rezystancja jest funkcją mierzonej wielkości fizycznej (np. przepływu
    powietrza, albo temperatury wody). I dopiero to napięcie albo przesyłane
    jest (w starszych układach) do centralki i tam digitalizowane, albo od razu
    dygitalizowane i w jakimś formacie przesyłane tam magistralą. Jesli podamy
    do przetwornika napiecie to tak samo zostanie zdygitalizowane i nic nas nie
    obchodzi, jak je dalej układ przesle?
    Czy rezystancja 50 Ohmów np. na termistorze mierzacym temperature w
    momencie osiągniecia przezeń np. 105 st. C. różni sie od 50 Ohmów na
    podstawionym w miejsce termistora rezystorze??

    > Ja tylko mówię, że często łatwiej jest zmienić coś w mapach (a
    > nawet te są zabezpieczane przed ingerencją), niż wyrżnąć z ECU
    > obsługę np. immobilizera. Tylko i aż.

    A dlaczego koniecznie chcesz immobilkizator "wyrżnąć"? Na łodzi tez jest
    przydatny! A podpięcie immobilizatora to nie filozofia raczej..

    > Mnie by nie wyszło za każdym razem, więc nawet nie próbuję. Bo
    > diabeł tkwi w szczegółach.

    > Wszystko się da. Nie wszystko się da w warunkach amatorskich, w
    > rozsądnym czasie i za rozsądne pieniądze. To ile CR-ów już
    > zeswapowałeś? Przecie twierdzisz, że się da.

    Wiesz, uważam tez, ze da się przebiec 100m w 11 sek, choc mnie to sie nigdy
    nie udało. Ale innym amatorom i owszem;-)

    p47