    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    <ojgmfr$hl0$1@news.agh.edu.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oji9l3$5ef$1@news.agh.edu.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ojieg7$9vi$1@news.agh.edu.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595cd54f$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595cdc06$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595cfce0$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595d027b$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595e2848$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595e62d0$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ojp0qs$sk$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sat, 8 Jul 2017 00:37:31 +0200

    HF5BS pisze:

    > Wydaje mi się, że to można było zrobić już przed wojną!
    > Oczywiście, z pewnymi ograniczeniami wynikłymi z "technologii", ale...
    > Telex. Łączę się na specjalny, grupowy numer, np. do 10 abonentów, kto
    > ma coś do powiedzenia, palcuje, jakąś kilkudziesięcioznakową pamięć
    > przekaźnikową na centrali można by zrobić, by zbuforować wypowiedź,
    > trzeba by się oszczędzać, ale, przy pewnej dyscyplinie, dało by się
    > nawet prosty czat zrobić...

    Tak, można było. Rola technologii bardzo często jest przeceniana.
    Postęp generują nie ci, którzy wymyślą mocniejszy silnik. Tylko ci,
    co mają pomysł jak wykorzystać to, co jest już dostępne.

    > Czy o czymś takim myślałeś?
    > Bo nie wspominam o przypadkowych "czatach" telefonicznych, jak wybierak
    > wisiał w polu i abonenci masowo na to wpadali, słysząc się wzajemnie :)

    Niczego konkretnego nie miałem na myśli. Tylko wiem, że zawsze mając
    jakąś potrzebę i dysponując określonymi środkami da się tę potrzebę
    zaspokoić jak najlepiej. Czy ktoś wyobraża sobie dzisiaj księgowość
    bez komputerów? A przecież całe wieki obywano się bez nich. Usenet
    może w ogóle nie jest dzisiaj potrzebą, bo środki są, ale chętnych
    mało.

    Jarek

    --
    duch wprawdzie ochoczy, ale ciało słabe.