    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Date: Sun, 3 Jul 2016 17:44:11 +0200

    On 2016-07-03 17:19, Liwiusz wrote:
    > Jakoś dziwnie porównujesz. Szukasz dużego samochodu za 100 000 zł i
    > porównujesz koszt jego wypożyczenia do kupna Opla-trupa.

    Szukam samochodu ktory zasugerowałeś że należy sobie wypozyczyć na
    wycieczke po Polsce. Możliwe ze miałes na mysli Smarta albo CC. Tak to
    jest jak sie nie ma dzieci, inna perspektywa myślenia. Ja potrzebowałem
    jadnak wsadzić tam kilka rzeczy niezbednych przy obsłudzie maluchów.

    > No i gdzie kupisz ten pełnoletni na 7+ osób, aby sobie nim pojechać na
    > drugi koniec Polski z rodziną?

    W komisie, na aukcji, od znajomego, od rodziny. Przy czym nie kupuje się
    na wyjazd. Kupuje się a wyjazd jest wtedy w bonusie.

    > Poza tym co to za wyczyn drugi koniec Polski? PKP, albo Polskibus i
    > jedziesz po taniości.

    I oczywiście w ten sposob zwiedzisz wszyskie zakątki dziewiczej przyrody
    mazur bądź beskidu. Gdzie chcesz to pstryk palcami i stacja kolejowa
    albo PKS. Magia. I wtedy się budzisz.

    > Ja właśnie w tej chwili siedzę na przedłużonym
    > weekendzie w Zakopanem, gdzie bilet z Warszawy w dwie strony kosztował
    > mnie 8zł.

    No i? Czym podjedziesz do kilku jaskiń na Słowacji które warto
    (naprawdę!) zwiedzić? "siedzę na przedłużonym weekendzie" - sam bym tego
    lepiej nie wymyslił. Siedź i płacz albo lansuj sie na Krupówkach.

    > Nigdy nie twierdziłem, że samochód (a w szczególności prawo jazdy) jest
    > zbędny/zbędne.

    To dobrze, jeszcze kilka lat i stwierdzisz że też byłeś głupi.

    > Taaa, nie chcą się zepsuć, uparte. Prawda jest taka, że można jeździć
    > samochodem do zatarcia silnika, czy do zupełnego skorodowania, ale nie
    > odbywa się do bezobsługowo.

    Obsługa benzyniaka z 199x jest o tyle lepsza że mozna ją zrobić w
    warsztacie Kazia na rogu który to róg występuje praktycznie na każdym
    zadupiu. Natomiast obsługę common rail z 201x czasem nie da się zrobić
    nawet w autoryzowanym warszacie bo pracują tam głównie imbecyle.

    Wiem, miałem oba. Obecnie mam w miarę nowego benzyniaka z silnikiem
    takim samym jak w pełnoletnim Oplu. Lasek juz na to nie wyrwę ale jakoś
    łatwiej mi myśleć o wyjeździe na zadupie.

    > Dlatego lepiej wybrać klimatyzowany autokar, niż ten pełnoletni Opel bez
    > klimy ;) Poza tym co to za przykład nadmorskich miejscowości, gdzie
    > kolej (i autobus!) nie dochodzi? I, nawet jeśli takie są, co one takiego
    > mają, aby musieć dojechać właśnie do nich?

    Dziewiczość przyrody. Brak głosno bekających gromad heteroseksualnch
    koksów na plaży [1]. Brak straganów z przytulankami co jest znaczącą
    różnicą jesli masz dzieci. Czuć zapach łąki a nie przypalonych frytek. W
    pasie technicznym można wdepnąć częsciej w szyszke niż w gówno. W wodzie
    pływają kaczki a nie butelki po tanim piwie.

    > Każdy może takie przykłady podawać. Tylko to w ogólności o niczym nie
    > świadczy. Być może samochód byłby dla ciebie dobrym rozwiązaniem.

    Jest jedynym. Byc może jeśli zrobią metro to bedzie lepiej, ale na
    Śląsku nie ma ludzi znających się na kopaniu pod ziemią.

    [1] Zastanawiałem się kiedyś dlaczego nie mają oni obok siebie kobiet,
    ale kiedys jeden koksiaz mi wyjasnił że kobiety są zbyt pedalskie. I się
    wyjasniło bo faktycznie jak ktoś chodzi w rajstopach to pedał, nie?