    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 19 Apr 2019 15:40:54 -0700 (PDT)
    <q90ag4$itl$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb4d7fa$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <q92n4o$uor$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...net>
    <q934m4$fhh$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb5874c$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q95cdt$gi0$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb7276b$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q989sp$4dq$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb84780$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5cb99b30$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cb9f21b$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    From: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 19 kwietnia 2019 18:06:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Starzec z Gór" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Moze, tylko tamten "pomiar matrycowy" korzystal z calkiem innej
    > matrycy.

    Jak weźmiesz lustrzankę cyfrową to też masz dwie matryce - pomiarową i zdjęciową.
    IMHO ważny jest sposób pomiaru, a nie miejsce gdzie się odbywa, byle był TTL.

    > Nawiasem mowiac - ten "sredniowazony" pomiar w Zenicie TTL, to byly
    > dwa fotorezystory umieszczone w rogach pryzmatu pentagonalnego, ktore
    > chyba na matowke patrzyly ... ale jak madrze brzmi :-)

    Jakoś tak. Ale skuteczny ten pomiar był, jeżeli trafiłeś na produkcję ze środy w
    środku miesiąca.

    > Czyli de facto osobnych fotodiod (sektorow) ... ale w dwoch osobnych
    > obudowach ?
    > W jednej mierzaca centrum, a w drugiiej 4 sektory ?

    Nie jestem pewny na 100%, ale wydaje mi się że 2 fotodiody (pewne) podzielone każda
    na 3 sektory (domysł). Centralny wspólny.

    ics/nikonfa/fatech/matrixflowchart.htm

    > Nikon, czy ci opisujacy jak to dzialalo ?
    Ci od opisów.
    Pozdrawiam Marcin