  • 21. Data: 2009-07-26 11:11:24
    Temat: Re: Czy istnieje małpka idealna?
    Od: Olek <o...@u...eu>

    polopiusz wrote:

    > dyskwalifikuje go obiektyw 35mm-
    > nie wiem czemu producenci nie rozumieja ze klient ktory kupuje malpe chce
    > jechac na wakacje i strzelac fotki rodzinie z pieknym morzem czy zabytkami
    > dookola a z obiektywem 35mm to ciagle bieganie i szukanie miejsca gdzie
    > wszystko obejme.

    producenci dokładnie wiedzą o co chodzi :)
    jak wypuszczą małpkę z obiektywem 20mm to jest albo mega droga, albo np.
    nie ma manuala (a bo tak :D)... i na zmiane :) przez rotację funkcji
    sprzeda się więcej sztuk, bo każdy ma swoje priorytety. Jakby zrobili
    aparat idealny to by wszyscy go kupili i obroty spadły do 0 :)

  • 22. Data: 2009-07-26 11:21:27
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

> [...]
    > sprzeda się więcej sztuk, bo każdy ma swoje priorytety. Jakby zrobili
    > aparat idealny to by wszyscy go kupili i obroty spadły do 0 :)

    jasne ze tak, ale to idzie w zupelnie zla strone, nie wymagam obiektywu
    ponizej 28, dobre 30mm wystarczy ale widze ze tendencja jest taka zeby
    zaczynac od 35 lub nawet 38, niedluga zaczna od portretowego 50mm

  • 23. Data: 2009-07-26 11:25:23
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 09:53, "Piotr Biernawski" <p...@b...com> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w
    wiadomoscinews:4e35f5d8-ce3d-4bcb-aa39-1c84a722f898@
    s15g2000yqs.googlegroups.com...

    > no widzisz, a niby jak moznaby je nazwac ? :)
    >
    > pozdrawiam
    > piotrek

    cyfrowy aparat fotograficzny.

  • 24. Data: 2009-07-26 11:37:53
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 13:25, XX YY <j...@u...at> wrote:

    wiadomoscinews:4e35f5d8-ce3d-4bcb-aa39-1c84a722f898@
    s15g2000yqs.googlegroups.com...

    > cyfrowy aparat fotograficzny.

    za wczesnie mi sie wcisnal enter

    czyli
    digital photocamera - dp

  • 25. Data: 2009-07-26 11:57:42
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "polopiusz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jakos ciagle nie lubie serii A
    > a co sadzisz o moim wyborze Canon SX200 IS?

    1. ciemny obiektyw
    2. mała matryca /wielkosć fizyczna/
    3. duuuży zoom kosztem jakości - po cholerę Ci taki zoom?

    Poleciłbym Ci z czystym sumieniem Panasonica LX3 ale znacznie
    przekracza twój budżet.

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-07-26 12:05:43
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    > 1. ciemny obiektyw

    wykorzystam zoom do max 3-4x wiec sadzilem ze w tym zakresie bedzie swiatlo
    kolo 4

    > 2. mała matryca /wielkosć fizyczna/

    a jest jakikolwiek kompakt z wieksza matryca?

    > 3. duuuży zoom kosztem jakości - po cholerę Ci taki zoom?

    wiesz, nie zalezy mi na tym zoomie, ale skoro odpowiada mi cala reszta,
    sadzilem ze skoro producent wali taki zoom to obiektyw w zakresie 28-105
    trzyma jansoc na dobrym poziomie 2.8-3,5

    > Poleciłbym Ci z czystym sumieniem Panasonica LX3 ale znacznie
    > przekracza twój budżet.

    ktos polecal lx2 ale nie znam zupelnie sprzetu wiec ciezko tak w ciemno
    wchodzic

  • 27. Data: 2009-07-26 12:31:57
    Temat: Re: Czy istnieje malpka idealna?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jul 2009 01:07:01 +0200, polopiusz wrote:
    >-na 100% musi mieć obiektyw (odpowiednik dla filmu 35mm) 28-... lub
    >conajmnij 30-...
    >-zoom optyczny max. 4x moze byc 3x

    To takich nie robia - 28 masz tylko w ultrazoomach, i dodatkowo
    dochodzi co najmniej 8x :-)

    >-obiektyw musi być na tyle jasny, żeby przy zoomie 4x w słoneczny dzień nie
    >wymuszuał statywu,
    > wole raczej jasny obiektyw niz bzdury w postaci stabilizatorow
    >mechanicznych czy elektronicznych

    Stabilizator jest mniejszy niz duza soczewka :-)

    >-bateria na realne kilkaset zdjec bez lampy, najchetniej akumulatorki

    Bez lampy zdjecie duzo pradu nie bierze. Wlaczony aparat bierze duzo.
    Czesto te zdjecia beda ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2009-07-26 13:14:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    polopiusz pisze:
    > moj sony w220 przy zomm x4 i patrzeniu niemal w slonce pokazuje lapke,
    > porazka.

    Ale pokazuje łapkę czy robi nieostre zdjęcia? :)

    > ok, czy ten wynalazek jest realizowany przez jakies specjalnezawieszenie
    > soczewek w powiazaniu z umocowaniem matrycy?

    Różnie, ale rozłącznie. W canonach rusza się optyka.

    > skrot myslowy w koncu mowimy tylko o malpie

    To trzeba uważać, bo zdarzają się zumy x10 lepsze od x3.

    > jakos ciagle nie lubie serii A
    > a co sadzisz o moim wyborze Canon SX200 IS?

    Prawie dwa razy drożej za tą samą jakość. Za to szeroko.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 29. Data: 2009-07-26 13:39:48
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    > Prawie dwa razy drożej za tą samą jakość. Za to szeroko.

    namieszales mi... z wyborem mam teraz niezla zagwozdke
    sadzilem ze jednak przychylisz sie do tego SX200 IS, ale skoro mowisz ze
    niewielka roznica to odpuszcze.
    a co powiesz na SX10 IS?
    to i tak poza moim budzetem, ale skoro mam juz kupic i byc zadowolony to
    moge zrezygnowac z kompaktu
    na rzecz sporo lepszej jakosci. W ogole to nie wiem czy nie poskladac dluzej
    na G10.
    Napisz wiec czy pochwalisz w cenie 1400zl wybor Caonona SX10 IS lub za 1800
    G10.

  • 30. Data: 2009-07-26 14:00:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    polopiusz pisze:
    > namieszales mi... z wyborem mam teraz niezla zagwozdke
    > sadzilem ze jednak przychylisz sie do tego SX200 IS, ale skoro mowisz ze
    > niewielka roznica to odpuszcze.
    > a co powiesz na SX10 IS?

    Wciąż jeden pies:
    http://www.steves-digicams.com/2009_reviews/canon_sx
    10/samples/IMG_0158.JPG
    Zapodaj sobie inne wymienione, jest podobnie.

> [...]
    > na G10.
    > Napisz wiec czy pochwalisz w cenie 1400zl wybor Caonona SX10 IS lub za 1800

    G 9/10, P6000, LX2/3... chyba tyle. Trochę więcej słabszych, dużo
    tańszych. Zacznij od zdjęć u stevesa za odniesienie biorąc to:
    http://www.steves-digicams.com/2007_reviews/canon_g9
    /samples/img_0065.jpg

    (Tak na marginesie, to jest imo najlepszy na dziś standard z małej
    matrycy (wciąż z g10), ale i tak wymaga resamplingu do ok. 6Mpx).
    Czy wykorzystasz potencjał trzykrotnie droższego G względem np. A1000
    (około 4Mpx realnych) to już sobie sam odpowiedz.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/