  • 11. Data: 2009-07-26 07:53:57
    Temat: Re: Czy istnieje małpka idealna?
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    news:4e35f5d8-ce3d-4bcb-aa39-1c84a722f898@s15g2000yq
    s.googlegroups.com...

    > nigdy nie przyszlo by mi do glowy by sigmy dp nazwac compactami

    no widzisz, a niby jak moznaby je nazwac ? :)

    pozdrawiam
    piotrek

  • 12. Data: 2009-07-26 07:58:00
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    > na allegro jest jeden lx2 w cenie kupe teraz 1000 pln ale jak rozumiem
    > uzywka nie wchodzi w gre... ?

    jak ma gware to wchodzi, tylko ze ja nie znam zupelnie panasonica,
    nie wiem co sadzic o firmie ktora wchodzi w aparaty pod wplywem potrzeby
    rynku
    a nie jakichs tam doswiadczen, magnetowid owsszem ale aparat?
    Czy oni w ogole cos sami robia czy tylko montuja czujes matryce i szkla
    firmujac swoim logo?
    sa jakies testy porownawcze ich produktow?

  • 13. Data: 2009-07-26 07:59:02
    Od: "MAG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "polopiusz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -format zapisu 4:3, 3:2 oraz 16:9
    > -zapis filmu 720p mile widziany
    > -bateria na realne kilkaset zdjec bez lampy, najchetniej akumulatorki
    > -możliwośc pełnych ustawień manualnych, programy z preselekcja przysłony i
    > czasu migawki
    > -cena do 1000zł
    >
    > wiem, że z początku założyłem że to ma być canon, ale miałem do tej pory
    > rózne aparaty i tylko canon spełniał
    > najwięcej wymagań z listy, choć miał kilka poważnych wad. Nie mialem
    > olympusa i Nikona, ale do starych olympusow
    > uprzedzialem sie kiedys ogladajac abberacje na dprview.
    Canon A630 stary ale bardzo jary i odpowiada większości twoich punktów

  • 14. Data: 2009-07-26 08:02:06
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

> [...]
    > firmujac swoim logo?
    > sa jakies testy porownawcze ich produktow?

    tutaj odpowie ci ktos obeznany w technicznych aspektach, fakt natomiast jest
    taki ze lx jest uznanym kompaktem i jak ktos wczesniej podawal chyba jedynym
    powaznym konkurentem serii g (jakies ricochy sa jeszcze ale sie nie znam ;))

    http://www.dpreview.com/reviews/panasoniclx2/
    http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/lx2.html

    pozdrawiam
    piotrek

  • 15. Data: 2009-07-26 08:14:09
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    > Canon A630 stary ale bardzo jary i odpowiada większości twoich punktów

    dyskwalifikuje go obiektyw 35mm-
    nie wiem czemu producenci nie rozumieja ze klient ktory kupuje malpe chce
    jechac na wakacje i strzelac fotki rodzinie z pieknym morzem czy zabytkami
    dookola a z obiektywem 35mm to ciagle bieganie i szukanie miejsca gdzie
    wszystko obejme.

  • 16. Data: 2009-07-26 08:55:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    polopiusz pisze:
    > -na 99% ma być Canon, chyba, że ktoś przekona mnie do czego innego co tak
    > pieknie rysuje

    Zawsze gardziłem jakiemukolwiek ustosunkowaniu się do nazw producentów,
    ale od niedawna coś każe mi głosić ''byle nie canon''.

    > -obiektyw musi być na tyle jasny, żeby przy zoomie 4x w słoneczny dzień nie
    > wymuszuał statywu,

    No to każdy.

    > wole raczej jasny obiektyw niz bzdury w postaci stabilizatorow
    > mechanicznych czy elektronicznych

    Nie ignoruj największego i najbardziej pomocnego wynalazku ostatnich
    czasów (nie ma stabilizatorów programowych, to tylko inna nazwa na
    zwiększoną czułość i ewentualne otwieranie przysłony)

    > -zoom optyczny max. 4x moze byc 3x

    A nie jakość rysowania? Zawsze myślałem, że to jest ważne i pokrycie
    potrzebnego zakresu ogniskowych, a nie wychodzenie od tyłu z
    nicniemówiącym marketingowym parametrem.

    > -format zapisu 4:3, 3:2 oraz 16:9

    Każdy to ma. Chyba że chcesz od razu w aparacie.

    A odpowiedź brzmi: chyba nie ma. Czterocyfrowe ''A'' canona są najbliżej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2009-07-26 08:56:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr Biernawski pisze:
    > pod wzgledem jakosc obrazu to jest jakies 4 dlugosci za sigmami dp :P

    Robiliśmy kiedyś test i wyszło, że jest podobnie tylko że sigma nie ma
    zuma :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 18. Data: 2009-07-26 09:00:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    polopiusz pisze:
    > Czy oni w ogole cos sami robia czy tylko montuja czujes matryce i szkla
    > firmujac swoim logo?

    Nie ma ''oni robią''. Dziś światy są dwa - świat loga i świat
    wytwarzający dobra. Ten drugi jest niedostępny dla konsumentów i
    właściwie nieznany.
    Czasami bywa tak, że producent loga jest bardzo blisko związany z
    producentem dobra (przede wszystkim umową) i wtedy można powiedzieć, że
    ''canon zrobił aparat''.

    > sa jakies testy porownawcze ich produktow?

    Najbardziej lubię to:
    http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html
    ale trzeba to ''umieć czytać''. (nie chodzi o angielski tylko o sample).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

  • 19. Data: 2009-07-26 09:04:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    polopiusz pisze:

> [...]
    > dookola a z obiektywem 35mm to ciagle bieganie i szukanie miejsca gdzie

    Producenci doskonale to rozumieją. W marketach Kowalski porównuje który
    może dalej, a nie szerzej. Z tego też względu większość aparatów
    oblepiona jest jak choinka, bo Kowalski lubi kolorowe naklejki z
    niezrozumianymi napisami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem fotografem, nie ograniczam się/

  • 20. Data: 2009-07-26 10:57:12
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    > Zawsze gardziłem jakiemukolwiek ustosunkowaniu się do nazw producentów,
    > ale od niedawna coś każe mi głosić ''byle nie canon''.

    masz racje, ale w przypadku canona mysle ze ma to sens, bardzo lubie ogladac
    fotki jpeg z canonow w powiekszeniu

    > No to każdy.

    moj sony w220 przy zomm x4 i patrzeniu niemal w slonce pokazuje lapke,
    porazka.

    > Nie ignoruj największego i najbardziej pomocnego wynalazku ostatnich
    > czasów (nie ma stabilizatorów programowych, to tylko inna nazwa na
    > zwiększoną czułość i ewentualne otwieranie przysłony)

    ok, czy ten wynalazek jest realizowany przez jakies specjalnezawieszenie
    soczewek w powiazaniu z umocowaniem matrycy?

    > A nie jakość rysowania? Zawsze myślałem, że to jest ważne i pokrycie
    > potrzebnego zakresu ogniskowych, a nie wychodzenie od tyłu z
    > nicniemówiącym marketingowym parametrem.

    skrot myslowy w koncu mowimy tylko o malpie

    > Każdy to ma. Chyba że chcesz od razu w aparacie.

    przez ostatnie kilka lat nie wypracowalem stosunu bokow najlepszego dla
    mnie.
    ciagle sie miotam miedzy 4:3 a 3:2, coraz czesciej widze ze
    najpopularniejszym formatem zdjecia stalo sie 13:18

    > A odpowiedź brzmi: chyba nie ma. Czterocyfrowe ''A'' canona są najbliżej.

    jakos ciagle nie lubie serii A
    a co sadzisz o moim wyborze Canon SX200 IS?