eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczneRe: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
  • X-Received: by 10.140.94.11 with SMTP id f11mr326846qge.7.1390121499201; Sun, 19 Jan
    2014 00:51:39 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.94.11 with SMTP id f11mr326846qge.7.1390121499201; Sun, 19 Jan
    2014 00:51:39 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!usenet.blueworldhosting.com!
    feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!feed-me.highwinds-media.com!p15no22247010qaj.0!news-out.google.com!gg4ni
    8086qab.0!nntp.google.com!p15no22247009qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000
    goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 19 Jan 2014 00:51:39 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <lbf67u$big$1@news.task.gda.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.186.80.87;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 46.186.80.87
    References: <lat10b$udp$1@news.task.gda.pl>
    <5...@g...com>
    <lb4ehj$ekk$1@news.task.gda.pl>
    <9...@g...com>
    <1...@4...net>
    <2...@g...com>
    <lbf67u$big$1@news.task.gda.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca
    szerokie horyzonty techniczne
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 19 Jan 2014 08:51:39 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4388
    X-Received-Body-CRC: 3437432495
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33069
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sunday, 19 January 2014 01:28:38 UTC+1, Lukasz Kozicki wrote:
    > W dniu 2014-01-18 16:03, Konrad Anikiel pisze:
    >
    > > On Saturday, 18 January 2014 12:18:45 UTC+1, J.F. wrote:
    >
    >
    >
    > >> No ale owszem - potem wychodzi ze ta cala wyzsza matematyka ze studiow
    >
    > >> jest w zasadzie niepotrzebna, bo zaden inzynier nie calkuje itp..
    >
    > >> Chcesz ja wyciac ?
    >
    > >
    >
    > > Jaja sobie robisz?
    >
    >
    >
    > W sumie te� czasem sobie my�l�, �e to dobre pytanie. Moja praca
    > polega na robieniu oblicze�. Ale w ramach pracy zawodowej mo�e
    > kilka razy w �yciu ca�kowa�em. A co� ponad to? R�wna� r�niczkowych
    > nigdy nie rozwi�zywa�em, nie u�ywa�em szereg�w Fouriera itp - tylko
    > mi si� czasem ta wy�sza matematyka przydawa�a �eby zrozumie� teori�
    > kt�ra stoi za jakimi� stosowanymi w praktyce metodami. Z drugiej
    > jednak strony gdybym chcia� robi� doktorat, nie m�g�bym si� bez tego
    > obej��. Ale po co to np. architektom? Albo absolwentom wydzia�u
    > Organizacji Produkcji? Znam niez�ych architekt�w, kt�rzy maj� problem
    > nie tylko z policzeniem ca�ki, ale nawet krzywa Gaussa to dla nich
    > poj�cie abstrakcyjne. Po co wi�c w czasie studi�w si� tego ucz�?

    Znowu kwestia narzędzi. Coraz nowsze metody projektowania, wytwarzania i zapewnienia
    jakości wymagają użycia coraz bardziej wyrafinowanych metod obliczeniowych.
    Matematyka jest najbardziej abstrakcyjną nauką używaną w inzynierii, a możliwość
    pojęcia abstrakcji u ludzi jest niestety ograniczona. Tak to już jest, że tylko mała
    część ludzkości da radę pojąć bardziej zaawansowaną matematykę. Zamiast więc uczyć
    posługiawania się narzędziami (Computer Algebra System), uczelnie brną w fikcję,
    czyli rowiązywanie zadań z ręki. Efekt jest taki, że trzeba materiał podzielić na
    malutkie kroczki, które da się po prostu wykuć na pamięć i zalicza każdy jeden po
    drugim. Po czym taki zawodnik dalej nic nie kuma, bo jak długo może normalnemu
    człowiekowi zostać w pamięci jakiś totalnie abstrakcyjny koncept, którego się po
    prostu nauczył na pamięć bez śladu zrozumienia?

    Ja dość wcześnie na studiach opanowałem jeden z systemów CAS (Mathcad), który pozwala
    się skupić na problemie, a nie na metodach przekształceń. Jeśli potrafię problem
    zapisać, to mam rozwiązanie. Bardzo pomaga, polecam.
    Konrad

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: