-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.64
.MISMATCH!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <57d27e5a$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<57d28905$0$12546$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<nqv2n3$vm2$1@node1.news.atman.pl>
<57d3dcca$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<nr1mae$44a$1@node2.news.atman.pl>
<1ddrwgfyhpex$.1xfi8ch8qj8rr.dlg@40tude.net>
<nr265n$jkv$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sun, 11 Sep 2016 02:19:48 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 55
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1473553287 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 89.77.179.152:5069
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3435
X-Received-Body-CRC: 126582190
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588313
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 11 Sep 2016 01:49:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2016-09-10 o 22:20, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>>>> To sporo to ile? Srednio dwa kilometry dziennie wyjdzie czy mniej?
>>>>>>
>>>>> Mniej.
>>>>> Czołgi to wbrew pozorom delikatne maszyny i po przejechaniu
>>>>> kilkuset kilometrów wymagają remontu zawieszenia.
>>>>> W tym rozwiązaniu przyznano że LPG jest tylko dodatkiem
>>>>> do spalanego oleju. Co oznacza mamy wielotysięczny koszt
>>>>> instalacji i zmniejszenie kosztów spalanego paliwa o 20%.
>>>>> Tego nawet nie montują w ciężarówkach które mają naprawdę
>>>>> spore przebiegi, bo się nie opłaca.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Pozdrawiam
>>>>
>>>> Generalnie czołgi mają małe resursy. Jeszcze do niedawna radzieckie
>>>> czołgi miały remont silnika co 150 motogodzin. Ktoś powie - żałośnie
>>>> mało. Lecz jeśli przyjąć średnią prędkość 40 km/godz. to jest to 6 tys.
>>>> km. Do Portugalii by dojechał :-)
>>>> T.
>>> Zawieszenie i układ jezdny tego nie wytrzyma.
>>> W czasie wojny T34 miał teoretycznie 100 godzin na silnik
>>> i tysiąc kilometrów na układ jezdny.
>>> Praktyka wykazywała 60 godzin na silnik i maks dwieście
>>> kilometrów na układ jezdny.
>>
>> Od czasów T34 myślę że sporo się zmieniło w dziedzinie motoryzacji
>> pancernej :)
>
> Resurs na silnik wzrósł do 150 godzin. Faktycznie sporo.
Dziwnie to brzmi.
Stosunek pojemności do mocy nie odbiega od np. ciężarówek, a wręcz silniki
w czołgach są mniej wysilone niż współczesne ciężarówki.
Dziwię się więc dlaczego te w czołgach miałyby wymagać remontu kapitalnego
co chwilę.
No chyba że to jednak nie jest remont kapitalny, a po prostu przegląd z
wymianą elementów eksploatacyjnych.
No bo co i dlaczego miałoby się zużyć mechanicznie w silniku po 150h pracy?
I zakładam że nie mówimy o wojennych warunkach wymagających użycia np.
jakiegoś dziwnego paliwa.
>> Do tego jeszcze może co innego być zużycie w czasie wojny, a co innego
>> nawet poligonowe.
>
> Różnica polega na metodzie dojazdu. Na poligon czołgi są dowożone,
> na pole bitwy muszą dojechać same.
Raczej myślałem o możliwościach serwisowych.
Na wojnie nikt się nie będzie przejmował że coś tam zaczęło dziwne dźwięki
wydawać, a warunkach poligonowych jednak sprzęt zawsze można wycofać.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.16 09:00 Budzik
- 11.09.16 15:13 RadoslawF
- 11.09.16 15:33 Zenek Kapelinder
- 11.09.16 20:37 Irokez
- 11.09.16 21:17 Zenek Kapelinder
- 11.09.16 22:07 Tomasz Pyra
- 11.09.16 23:06 Zenek Kapelinder
- 11.09.16 23:49 Tomasz Pyra
- 12.09.16 00:09 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 13:54 Adam
- 12.09.16 14:13 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 17:44 Adam
- 12.09.16 20:57 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 22:42 Shrek
- 12.09.16 23:20 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=