eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzołg (diesel) na LPG :-)Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
  • Data: 2016-09-11 22:07:13
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 11 Sep 2016 15:13:22 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2016-09-11 o 02:19, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>>>>>>> To sporo to ile? Srednio dwa kilometry dziennie wyjdzie czy mniej?
    >>>>>>>>
    >>>>>>> Mniej.
    >>>>>>> Czołgi to wbrew pozorom delikatne maszyny i po przejechaniu
    >>>>>>> kilkuset kilometrów wymagają remontu zawieszenia.
    >>>>>>> W tym rozwiązaniu przyznano że LPG jest tylko dodatkiem
    >>>>>>> do spalanego oleju. Co oznacza mamy wielotysięczny koszt
    >>>>>>> instalacji i zmniejszenie kosztów spalanego paliwa o 20%.
    >>>>>>> Tego nawet nie montują w ciężarówkach które mają naprawdę
    >>>>>>> spore przebiegi, bo się nie opłaca.
    >>>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> Pozdrawiam
    >>>>>>
    >>>>>> Generalnie czołgi mają małe resursy. Jeszcze do niedawna radzieckie
    >>>>>> czołgi miały remont silnika co 150 motogodzin. Ktoś powie - żałośnie
    >>>>>> mało. Lecz jeśli przyjąć średnią prędkość 40 km/godz. to jest to 6 tys.
    >>>>>> km. Do Portugalii by dojechał :-)
    >>>>>> T.
    >>>>> Zawieszenie i układ jezdny tego nie wytrzyma.
    >>>>> W czasie wojny T34 miał teoretycznie 100 godzin na silnik
    >>>>> i tysiąc kilometrów na układ jezdny.
    >>>>> Praktyka wykazywała 60 godzin na silnik i maks dwieście
    >>>>> kilometrów na układ jezdny.
    >>>>
    >>>> Od czasów T34 myślę że sporo się zmieniło w dziedzinie motoryzacji
    >>>> pancernej :)
    >>>
    >>> Resurs na silnik wzrósł do 150 godzin. Faktycznie sporo.
    >>
    >> Dziwnie to brzmi.
    >> Stosunek pojemności do mocy nie odbiega od np. ciężarówek, a wręcz silniki
    >> w czołgach są mniej wysilone niż współczesne ciężarówki.
    >> Dziwię się więc dlaczego te w czołgach miałyby wymagać remontu kapitalnego
    >> co chwilę.
    >
    > Sprawdź stosunek mocy do masy.

    Tyle że to bezpośrednio się na nic nie przekłada - czołg z tego powodu że
    jest cięższy będzie po prostu gorzej przyspieszał.

    Silnik zużywa się od długości czasu pracy na maksymalnym obciążeniu.


    > I fakt że ten resurs dotyczył raczej T-55 a nie T-72.

    No właśnie i to tu chyba chodzi.
    Bo takie T-55 to jednak prehistoria jeśli chodzi o silniki diesla.

    Sądzę że w tamych czasach silnik 39l i 580KM był bardzo wysilony i musiał
    mieć resurs 150h przy wysileniu 15KM/l.

    A taki już Leopard z lat 70-tych ma 1500KM z 47.6l, czyli 31KM/l.

    Merkava Mk3 z 1990 roku ma 1200KM z 30l czyli 40KM/l

    A współczesny diesel - taka przykładowo znaleziona Sciania R z 2004, ma
    silnik 16l i 730KM czyli 45KM/l. I po milionie kilometrów pewnie jest
    dopiero dobrze dotarta.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: