-
Data: 2016-09-11 22:07:13
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 11 Sep 2016 15:13:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2016-09-11 o 02:19, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>>>>>> To sporo to ile? Srednio dwa kilometry dziennie wyjdzie czy mniej?
>>>>>>>>
>>>>>>> Mniej.
>>>>>>> Czołgi to wbrew pozorom delikatne maszyny i po przejechaniu
>>>>>>> kilkuset kilometrów wymagają remontu zawieszenia.
>>>>>>> W tym rozwiązaniu przyznano że LPG jest tylko dodatkiem
>>>>>>> do spalanego oleju. Co oznacza mamy wielotysięczny koszt
>>>>>>> instalacji i zmniejszenie kosztów spalanego paliwa o 20%.
>>>>>>> Tego nawet nie montują w ciężarówkach które mają naprawdę
>>>>>>> spore przebiegi, bo się nie opłaca.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Pozdrawiam
>>>>>>
>>>>>> Generalnie czołgi mają małe resursy. Jeszcze do niedawna radzieckie
>>>>>> czołgi miały remont silnika co 150 motogodzin. Ktoś powie - żałośnie
>>>>>> mało. Lecz jeśli przyjąć średnią prędkość 40 km/godz. to jest to 6 tys.
>>>>>> km. Do Portugalii by dojechał :-)
>>>>>> T.
>>>>> Zawieszenie i układ jezdny tego nie wytrzyma.
>>>>> W czasie wojny T34 miał teoretycznie 100 godzin na silnik
>>>>> i tysiąc kilometrów na układ jezdny.
>>>>> Praktyka wykazywała 60 godzin na silnik i maks dwieście
>>>>> kilometrów na układ jezdny.
>>>>
>>>> Od czasów T34 myślę że sporo się zmieniło w dziedzinie motoryzacji
>>>> pancernej :)
>>>
>>> Resurs na silnik wzrósł do 150 godzin. Faktycznie sporo.
>>
>> Dziwnie to brzmi.
>> Stosunek pojemności do mocy nie odbiega od np. ciężarówek, a wręcz silniki
>> w czołgach są mniej wysilone niż współczesne ciężarówki.
>> Dziwię się więc dlaczego te w czołgach miałyby wymagać remontu kapitalnego
>> co chwilę.
>
> Sprawdź stosunek mocy do masy.
Tyle że to bezpośrednio się na nic nie przekłada - czołg z tego powodu że
jest cięższy będzie po prostu gorzej przyspieszał.
Silnik zużywa się od długości czasu pracy na maksymalnym obciążeniu.
> I fakt że ten resurs dotyczył raczej T-55 a nie T-72.
No właśnie i to tu chyba chodzi.
Bo takie T-55 to jednak prehistoria jeśli chodzi o silniki diesla.
Sądzę że w tamych czasach silnik 39l i 580KM był bardzo wysilony i musiał
mieć resurs 150h przy wysileniu 15KM/l.
A taki już Leopard z lat 70-tych ma 1500KM z 47.6l, czyli 31KM/l.
Merkava Mk3 z 1990 roku ma 1200KM z 30l czyli 40KM/l
A współczesny diesel - taka przykładowo znaleziona Sciania R z 2004, ma
silnik 16l i 730KM czyli 45KM/l. I po milionie kilometrów pewnie jest
dopiero dobrze dotarta.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.16 23:06 Zenek Kapelinder
- 11.09.16 23:49 Tomasz Pyra
- 12.09.16 00:09 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 13:54 Adam
- 12.09.16 14:13 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 17:44 Adam
- 12.09.16 20:57 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 22:42 Shrek
- 12.09.16 23:20 Zenek Kapelinder
- 13.09.16 07:07 Shrek
- 13.09.16 09:02 Adam
- 13.09.16 10:03 Zenek Kapelinder
- 13.09.16 10:15 Zenek Kapelinder
- 13.09.16 11:18 RadoslawF
- 13.09.16 16:40 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=