  • 161. Data: 2009-03-11 08:01:04
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    news:gp6son$g8u$1@news.onet.pl...
    > PW pisze:
    > Fotografia z stabilizacją, z ekranikiem LCD, światłomierzem i podobnymi
    > nie jest prawdziwa?
    > Jest inaczej, wygodniej, szybciej no i bezproblemowo. To jak podchodzisz
    > do zdjęć to Twoja sprawa. Znam takich, którzy mają wyłączony LCD i robią
    > zdjęcia jak dawniej. Znam takich, którzy mają na stałe włączoną serię i
    > robią po 300-400 zdjęć na godzinę. To jak podchodzisz do wszystkiego
    > zależy tylko od Ciebie. Jest łatwo, szybko, bezboleśnie.

    Ależ jest prawdziwa. Ja nie jestem fanem zupełnego manualu, kumpel zresztą
    też nie i właściwie wszystko jest w porządku, dopóki nie zaczną się pojawiać
    jakies totalnie zautomatyzowane cuda, w których człowiek zostanie
    zredukowany do roli naciskacza guzika. Ale to już temat na osobny wątek.

    > Jak wprowadzano AF to były podobne niesmaki, że jak to żeby aparat
    > ustawiał ostrość sam?! A teraz manuali niemalże nie ma sprzedawanych
    > nowych. Tak samo z cyfrowymi - miało nie mieć duszy, być gorsze i
    > okropniejsze - a jednak najzagorzalsi analogowcy przełażą na cyfrę. Tak
    > samo teraz pewnie będzie powoli z EVIL-ami itd.

    Przełażą, ale chyba trochę z wygody a nie dla jej jakichś przewag
    technicznych. Oglądając te same miejsca, trudne oświetleniowo, robione na
    cyfrze i na dobrym slajdzie wciąż ma się wrażenie, że slajd, mimo jakichś
    tam niedoskonałości emulsji, daje bardziej harmonijny obraz i ma większą
    pojemnośc tonalną. Cyfra jest doskonalsza, bardziej jednorodna, równiejsza,
    a slajd bardziej urokliwy :)
    .
    > Jest po prostu postęp. Wiem jakie zdjęcia miałem kiedyś, wiem ile moim
    > zdaniem niepotrzebnie traciłem czasu i pracy, jaki był efekt. Wiem co jest
    > teraz i patrzę bez żalu. Analogi wciąż mam, całkiem sporo, ale to jest
    > ciekawostka. Na koncert idę z cyfrowym, po przyjściu wybieram 10 zdjęć i
    > mam relację na www. Tak mi odpowiada.

    A pewnie, mam dokładnie to samo. Jest wygoda i sto innych zalet.

    > Bo wymuszają na Tobie kilka rzeczy:
    > + nie patrzeć w ekranik po zrobieniu zdjęcia

    Hehe, niedawno musiałem robić foty analogowym Nikonem F801, sam taki kiedyś
    miałem, i po każdym zdjęciu odruchowo gapiłem się na tylną ściankę, a tam
    plastik :)

    No chyba się jednak nie skuszę :)

    zdrówka, PW

  • 162. Data: 2009-03-11 08:18:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > bosz dość powszechnie sie stosuje stabilizację polegającą na zastosowaniu
    > większej matrycy i przesówaniu obrazu.

    naprafde? bosz

  • 163. Data: 2009-03-11 08:32:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> napisał:

    > A ja mam kumpla, który na widok szkła ze stabilizacją i tych zdjęć na 1/15
    > i 300mm powiedział: kurde, gdzie się podziała prawdziwa fotografia?

    Uzywanie długiego czasu ekspozycji i światła zastanego to nie odejście od
    prawdziwej fotografii - raczej bym powiedzał, że powrót do jej korzeni. 100
    lat temu bardzo często się takie zdjęcia wykonywało długie czasy - wymuszone
    przez jasność dostępnej wówczas optyki i czułości materiałów światłoczułych.
    Oczywiście stabilizację zapewniał wówczas solidny, najczęściej drewniany
    statyw.

    > Utonęła w cyfrowych i cyrkowych sztuczkach... Nie żebym się z tym zgadzał,
    > ale jakaś epoka się kończy, bez dwóch zdań...

    Co pewien czas ktoś dochodzi do takiego wniosku. Po zastąpieniu płyt
    szklanych błonami zwojowymi, potem po wprowadzeniu formatu małoobrazkowego,
    automatyki ekspozycji, AF, cyfrowej matrycy...
    Postęp techniczny powoduje, że pewne rozwiązania się zmieniają. Oczywiście
    można zostać przy starych rozwiązaniach - i zapewne da się znaleźć przypadki
    dinozaurów np. do tej pory nie używających światłomierza i ustalających
    ręcznie ekspozycję na podstawie tabeli naświetleń, ale ogromna więksszość
    ludzi jest wygodna i zmiany ułatwiające życie chętnie przyjmuje.

> [...]
    > przesuwem czołówek, bez luster samopowrotnych, i powiem Wam, siedzi w nich
    > jakiś duch... :) ale teraz jest inaczej i tamto se nevrati :)

    Bardzo sympatyczne hobby - podobnie jak np. kolekcjonowanie starych
    samochodów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 164. Data: 2009-03-11 08:39:45
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Pan się czepił odmiany. W sumie słusznie, choć taką metodą nie błyszczy
    > się w towarzystwie.

    A ja odniosłem wrażenie, że braku firmy. I tu faktycznie ma rację -
    samodzielnej firmy Pentax od momentu fuzji z Hoyą nie ma. Zresztą wcześniej
    też przez długie lata nie nazywała się Pentax, a Asahi Optical Co.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 165. Data: 2009-03-11 08:42:29
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 11 Mar, 07:36, j...@a...at wrote:
    > Stabilizacja potania cene  obiektywow - gdyz mala sile swiatla
    > obiektywu  kompensuje sie tansza stabilizacja.
    No, jest jeszcze jeden istotny parametr :) Waga. Mam taki obiektyw
    Sigmy 150-500, ciemny (5-6,3), waży niecałe 2kg, więc da się go ze
    sobą nosić po lesie i używać.
    Obiektyw tej firmy 500mm ze światłem 2,8 waży ponad 15kg, pomijając
    już ile kosztuje :D

    --
    pozdrawiam
    Mirek

  • 166. Data: 2009-03-11 09:34:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Wydawało mi się że na matrycy, ale może się mylę.

    No nie widziałem Canona ze stabilizacja matrycy. W szczegolnosci moj kompakt
    ma w obiektywie stabilizację...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 167. Data: 2009-03-11 09:36:40
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marek Dyjor wrote:

    > bosz dość powszechnie sie stosuje stabilizację polegającą na
    > zastosowaniu większej matrycy i przesówaniu obrazu.

    W kamerach - w aparatach to nie działa ;-) Musialbyś wykonać serie zdjec z
    b. krotkimi czasami i skleić...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 168. Data: 2009-03-11 09:57:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > W kamerach - w aparatach to nie działa ;-) Musialbyś wykonać serie
    > zdjec z b. krotkimi czasami i skleić...

    a po diabła? to się robi tak ze matryca jest ciutkę większa niż wymagana
    powierzchnia. ponadto w kamerach poziom stabilizacji musi być wyższy bo mamy
    dość długie czasy naświetlania i mało stabilny chwyt.

  • 169. Data: 2009-03-11 10:44:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > samodzielnej firmy Pentax od momentu fuzji z Hoyą nie ma. Zresztą
    > wcześniej też przez długie lata nie nazywała się Pentax, a Asahi Optical

    Honeywell :>>>

  • 170. Data: 2009-03-11 15:00:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > wymagana powierzchnia. ponadto w kamerach poziom stabilizacji musi
    > być wyższy bo mamy dość długie czasy naświetlania i mało stabilny

    Jak to niby ma dzialas w aparatach kiedy matryca wykonyjesz _jedna_ kaltke
    tylko?!?!?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj