  • 91. Data: 2009-03-10 19:38:06
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    news:gp610d$o8s$1@news.onet.pl...
    > Mateusz Ludwin wrote:
    >
    > na uj mi stabilizowany 50mm 35 czy 85 portretówka. ilu normalnych
    > pstrykaczy w ogóle wie że takie obiektywy istnieją.
    Po to aby robić zdjęcia w świetle zastanym, a nie błyskać fleszem?

  • 92. Data: 2009-03-10 19:40:09
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze PW:

    > Bo do statycznych zdjęć muszę czasami ustawiać ISO640?

    A no właśnie, i tu pojawia się pytanie, co się pojawi szybciej: jasne
    stabilizowane stałki czy matryce bezszumne na wysokim ISO...

    zdrówka, PW

  • 93. Data: 2009-03-10 19:47:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    j...@a...at pisze:

    > przy tej okazji nasuwa mi sie wlasciwie inna refleksja :
    >
    > dlaczego nikt nie buduje body dla obiektywow roznych systemow ?

    Przypuszczam, że wskutek problemów technicznych (nie zawsze się realnie
    da - zwłaszcza bez nadmiernej komplikacji - oraz formalno-finansowych
    (patenty, opłaty i inne czary-mary).

  • 94. Data: 2009-03-10 19:48:03
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > A ja sobie chwalę stabilizację matrycy z krótkimi, jasnymi szkłami.
    > Ostatnio
    > lubię robić zdjęcia w pomieszczeniach pzry świetle zastanym - mają
    > zupełnie
    > inny klimat niż doświetlane lampą. A wtedy miożliwość robienia zdjęć z
    > ręki
    > pzry czasach rzędu 1/5 - 1/10s bardzo się przydaje.

    Prawdą jest, duch takich fotek jest nie do przecenienia. Nie mam takich
    możliwości, jesli idzie o stabilizację krótkich szkieł, ale nadrabiam to
    nieszumiącym ISO1600-3200 i wtedy czasy wypadają w miarę rozsądne, można
    jechać zwykłym 1.8/50 i rozkoszować się chwyconymi nastrojami przy malusiej
    GO :) Tu jednak znowu wychodzi kwestia poruszenia obiektu przy słabym
    świetle i długim czasie, niezależnego od każdej stabilizacji, niestety.

    zdrówka, PW

  • 95. Data: 2009-03-10 19:57:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > To oprócz niego kupisz zuma z VR i wtedy będzie fajnie. Dla producenta.

    Twierdzisz że zum z VR jest alternatywą dla 50/1.4? Jaki to jest zum?

  • 96. Data: 2009-03-10 19:59:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze PW:

    > A no właśnie, i tu pojawia się pytanie, co się pojawi szybciej: jasne
    > stabilizowane stałki czy matryce bezszumne na wysokim ISO...

    Nie ma bezszumnych matryc. Zawsze niskie ISO będzie lepsze niż wysokie.
    Zawsze jeśli 640 będzie bezszumne, to mając stabilizację mógłbym na tym
    samym ISO dać F3.5 a nie F2.

  • 97. Data: 2009-03-10 20:00:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > No i warto mieć jako takie ISO 1600 albo super 800 a nie tylko ustawienia jak
    > w aparacie Olympusa. Przy dobrym ISO 1600 i obiektywie ze redukcją drgań jakoś
    > człowiek nie martwi się, że Canon czy Nikon nie dali stabilizacji w korpusie.
    > To miłe, że użytkownicy DSLR Olympusa martwią się o nasze zdjęcia w trudnych
    > warunkach.

    To ustawcie sobie ISO1600 a potem porównamy jakość zdjęć z moim S5, OK?

  • 98. Data: 2009-03-10 20:03:27
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje, w przypadku ganiania za dynamicznymi ujeciami
    > znacznie lepszy jest wlasnie statyw. Zwieksza mobilnosc...
    > ;-)

    Hehe, no ale tu trochę trzeba obronić ideę statywu i dynamicznych ujęć.
    Dorobiłem się ostatnio Rubinara lustrzanego 5.6/500 i okazuje się, że
    najlepiej robi się nim zdjęcia stawiając klamota na statywie z głowicą pano,
    luzując tę głowicę na wszystkich stopniach swobody, wkładając pod pachę
    główną rączkę głowicy i manewrując aparatem na głowicy, która tylko
    stabilizuje punkt podparcia, ale nie zapewnia stabilności w osi, bo lata
    luźno jak chce. Czyli niby manewrujesz aparatem normalnie rękami, ale
    stabilny punkt podparcia jest. Liczba ruszonych klatek spadła znacząco,
    zmęczenie rąk też. Oczywiście, biegać się z tym nie daje, trzeba się raz a
    dobrze ustawić :)

    zdrówka, PW

  • 99. Data: 2009-03-10 20:08:57
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):
    > To ustawcie sobie ISO1600 a potem porównamy jakość zdjęć z moim S5, OK?

    OK. Zdjęcia akcji ma sie rozumieć. Siatkówka, Koszykówka? Co wolisz.

  • 100. Data: 2009-03-10 20:09:16
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    > Nie ma bezszumnych matryc. Zawsze niskie ISO będzie lepsze niż wysokie.
    > Zawsze jeśli 640 będzie bezszumne, to mając stabilizację mógłbym na tym
    > samym ISO dać F3.5 a nie F2.

    No ja się wychowałem w czasach, kiedy ziarno stanowiło jakąś tam wartość w
    obrazie, a mała GO była w cenie, więc czasem wolę dać więcej ISO albo mniej
    przysłonić. Ale to już całkiem osobnicze skłonności, poza tematem :)

    zdrówka, PW