    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Co sie zepsuło?
    Date: Mon, 23 Aug 2010 21:38:29 +0000 (UTC)

    Pan Andrzej Podenkiewicz napisał:

    > Na stronie 56 tego dokumentu,
    > http://www.uke.gov.pl/_gAllery/12/04/12043/projekt_d
    o_konsultacji_WLR_Netia_TP.pdf

    > jest to co poniższe. Polecam lekturę innych stron.

    A wiadomo, czy ten projkt został pozytywnie skonsultowany?

    > "III. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
    > wykonania usług
    > 1. Zobowiązuje się Strony do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub
    > nienależytego wykonania postanowień Decyzji, chyba, że niewykonanie lub
    > nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które Strona nie
    > ponosi odpowiedzialności.
    > 2. Z tytułu niedotrzymania z winy TP terminów określonych w Decyzji za każdy
    > dzień przekroczenia terminu przysługuje Netii odszkodowanie w wysokości
    > 1000 PLN (kara umowna).

    Jakie to są te "terminy określone w Decyzji"? Czy to nie chodzi o terminy
    udostępnienia łącza? Przegrepowałem tekst pod kątem "awarii", wiele na ten
    temat tam nie ma (tylko to, że usuwać ma TP za darmo).

    > 3. Z tytułu przekroczenia terminu dotyczącego czasu wdrożenia usługi WLR
    > przez TP z wyłączeniem ust. 2 kara umowna wyniesie 100 000 PLN za każdy
    > dzień opóźnienia. W przypadku jeżeli opóźnienie powstało z winy Netii kara
    > umowna nie obowiązuje.

    To niewątpliwie jest globalna kara, gdyby jednak nie doszło do wdrożenia
    w terminie. Ten punkt już chyba nie ma zastosowania.

    > 4. W przypadku uporczywego obniżania przez TP jakości usług świadczonych
    > na rzecz Abonentów korzystających z WLR, TP będzie płacić karę umowną
    > w wysokości 10 000 PLN za każdy potwierdzony przypadek takiego działania
    > TP.

    Ja znam jeden potwierdzony przypadek takiego działania, tyle że nie z WLR,
    a z BSA. Znajomy miał BSA Netii (ale nie WLR). Internet działał z dnia na
    dzień coraz gorzej, by po dwóch miesiącach ustabilizować się na poziomie:
    kilkadziesiąt sekund działa, kilkanaście minut przerwy na synchronizację.
    "Naprawiane" było wielokrotnie, ale bez rezultatu. W końcu Netia przysłała
    pismo, że rozwiązuje umowę z braku możliwości technicznych. A w następnym
    miesiącu faktura korygująca z karą umowną dla abonenta w wysokości...
    pięćdziesięciu kilku tysięcy złotych. Od samego początku podejrzewałem,
    że w Netii ktoś się pomylił i wystawił fakturę nie temu, komu trzeba.

    --
    Jarek