  • Data: 2023-07-02 00:43:43
    Temat: Re: Co jest nie tak z tym układem (filtr, op-ampy)?
    Od: Ceat <c...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    > O właśnie, jest dokładnie tak, jak mówisz. Generator jest na XR2206, tam
    > jest jakiś "sine-shaper". Nie wiem jak on dokładnie składa tego sinusa,
    > ale jest to sztuczny sinus, zrobiony z jakiegoś innego przebiegu (nie wiem
    > czy z trójkąta czy z prostokąta).

    Wszystkie "klasyczne" VCO (ICL8038, XR205 i następcy) kształtują sinusa
    z trójkąta przepuszczanego przez odpowiedni układ nieliniowy. W ICLu to
    była drabinka rezystorowo-diodowa (aproksymacja mniej-więcej liniowa,
    ok. 1%THD), Exar wymyślił by zastosować zdegenerowaną parę różnicową.
    Dobierając odpowiednio rezystancję sprzęgającą emitery pary różnicowej
    można zejść ze zniekształceniami do 0.5%. Twój przebieg jest bardziej
    trójkątny, stąd wniosek że rezystancja między nogami 13-14 XR2206 jest
    zbyt duża. Spróbuj zmniejszyć, by zminimalizować amplitudę 3
    harmonicznej; to powinno poprawić kształt sinusa.
    K.