  • Data: 2023-07-14 16:41:57
    Temat: Re: Co jest nie tak z tym układem (filtr, op-ampy)?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Tak, to robi wrażenie.

    Dzięki :)

    > A ja mieszkałem nad jeziorem, takimi odgłosami brzmiała połowa nieba:
    > https://www.youtube.com/watch?v=pralw8Cuvag
    > Tego się nie da odtworzyć.

    No, coś w tym jest. Aż miło zasypiać.

    To twój kanał?

    > Również, tylko o bardzo ograniczonej mocy. Widmo ma zdecydowanie
    > przesunięte w stronę podczerwieni.

    Czyli, teoretycznie, dałoby się odebrać świecącą żarówkę w zasadzie w
    całym paśmie radiowym, od 0 Hz do kilkuset THz?

    > Chodzi o to, żeby nie dopuścić do przepływu dużych prądów przez obszar
    > niskosygnałowy masy.

    A, no tak.

    > Nie. Tylko w ograniczonym zakresie. Przy bezpośrednim trafieniu idą
    > takie energie że nie ma o czym mówić, można tylko próbować ograniczać
    > skutki. Zwarcie wejścia do masy to raczej takie tam... Popłyną duże
    > prądy przez zasilanie, przez izolację zasilacza... Drogami o których
    > nawet nie pomyślisz że się da.

    Pewnie tak, pewnie nawet przez drewniane ściany.

    > Wiele budynków tak stoi.

    Ale skoro stoi spokojnie ze 20 lat, przeżyła tyle burz, to chyba można być
    spokojnym?

    > Typowy transil ma np 1nF. Dodaj tyle równolegle do wejścia. Zdaje się że
    > jakieś setki pF robiły problem.

    Hmm, tak, racja.

    --
    Do dyżurnego lekarza w klinice położniczej przychodzi licealistka i pyta:
    - Czy mogłabym na godzinę wypożyczyć noworodka?