  • Data: 2023-07-05 19:35:45
    Temat: Re: Co jest nie tak z tym układem (filtr, op-ampy)?
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Arnold Ziffel wrote:

    > Ja w ogóle biorąc się za elektronikę analogową widzę, jak wiele aspektów
    > trzeba brać pod uwagę, o których mając tylko jako-taką wiedzę teoretyczną
    > nie ma się pojęcia :)

    Robienie tego analogowo ma niewielki sens przy tych częstotliwościach.
    Wielobitowych przetworników ADC jest zatrzęsienie, a dodatkowe bity
    dojdą jeszcze z processing gain, bo szumu atmosferycznego masz z 80+ dB
    ponad szum termiczny wg tego wykresu:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_noise#/med
    ia/File:Atmosphericnoise.PNG

    Nawet oversampling rzędu 100x jest do pomyślenia, a 20x to w zasadzie
    banał. RP2040 Ci to ogarnie, realizując filtry nie do zbudowania z
    opampów.

    Pozdrawiam, Piotr