  • 11. Data: 2010-01-29 21:45:16
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Ok, ale wtedy hamulce mają blokować koła uślizgujące, więc i tak masz 4
    > obracające się koła... choć niekoniecznie równo.

    Te systemy hamujace moze i pomoga na parking, ale poczytaj sobie test
    9 roznych SUVow (w tym jedna terenowka - Defender oraz jeden bardziej
    powazny SUV - LC V8) w AŚ 4x4. Wszystko, co mialo jakis system
    dohamowujacy kola przy poslizgu wymiekalo znacznie wczesniej, niz
    zwykly nawet otwarty dyfer. Z reguly po wylaczeniu ESP, TCS i innych
    pierdol samochod zajezdzal ciut wyzej po nartostradzie, ale mimo
    wszystko rozne Haldexy i tak zostawaly w tyle (najgorsze wyniki
    bodajze Tiguan, Kuga i Porsche Cayenne).

    p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7).
    To niestety automatycznie wyklucza udzial Subaru w testach AŚ.
    --
    Olleo

  • 12. Data: 2010-01-29 21:47:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

    > No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie
    > kreci, i tylny dyfer sie kreci i musza sie dwa kola slizgac.

    IMO pierwszy problem jest taki, że żeby w ogóle myśleć o działającym
    tyle to przód już musi buksować.
    A czas reakcji jest tam chyba taki, że przodem trzeba miejsce pod
    przednimi kołami już sobie zrobimy na gładko.
    Wtedy jak dopnie się ten tył to również robi to bardzo zdecydowanie i
    też zerwie przyczepność tego tyłu.

    O ile technika gaz, puścić sprzęgło i czekać aż samochód wyjedzie wydaje
    się tu niezła, to obserwowani kierowcy chyba próbowali jeszcze nad tym
    panować, odpuszczali gaz żeby koła przestały buksować, a duże opóźnienia
    w działaniu tego napędu dawały taki efekt że samochód ruszał się
    cokolwiek pokracznie.

    Przód buksował, tył buksował czasami, a samochód nie wyjeżdżał.

    Chociaż mimo wszystko ten napęd musi być lepszy niż ośka... Może jednak
    te opony?

  • 13. Data: 2010-01-29 21:48:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    peter pisze:

    > nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko
    > zacznie mielic i nadal mamy 1wd

    Ale przy niezblokowanym napędzie na 4 koła, siła napędowa to 4x
    przyczepność najsłabiej przyczepnego koła.

    W ośce siła napędowa to 2x przyczepność najsłabiej przyczepnego koła
    napędzanego.

    W ogólności 4x4 ma dwa razy wyższą siłę pchającą samochód.

  • 14. Data: 2010-01-29 22:00:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 21:47:00 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Chociaż mimo wszystko ten napęd musi być lepszy niż ośka... Może jednak
    >te opony?

    A sprobowales wjechac na ich miejsce ? Moze to jednak wyjatkowo sliski
    lod ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-01-29 22:02:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 21:35:15 +0100, peter wrote:

    >stara rav4 miala centralny dyfer wiec haldex czy sraldex efekt taki ze jedno
    >kolo napedzane

    Ale miala centralny dyfer, czy haldex ?

    J.

  • 16. Data: 2010-01-29 23:04:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:10:02 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Albo ten napęd jest tak beznadziejny że jest gorszy niż ośka (co wbrew
    > pozorom nie jest niemożliwe), albo Toyota montowała w tych samochodach
    > jakieś tragiczne opony (a wielu ludzi później wymienia opony na takie
    > jakie mieli poprzednio), no albo ten samochód ma wielu zwolenników wśród
    > kierowców którzy nie daliby rady nawet pojazdem gąsienicowym.

    Ostatni przypadek. To są efekty wadliwych modułów kierowniczych.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 17. Data: 2010-01-29 23:09:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    Abecad?o wrote:

    > Ale autor pisze o parkingu a nie terenie, wiec nie kumam

    Nie kumasz, bo nie jesteś żabą.

    --
    cokolwiek

  • 18. Data: 2010-01-29 23:42:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Ostatni przypadek. To są efekty wadliwych modułów kierowniczych.

    W TV mówili że w europejskich Toyotach też jest jakiś problem z
    zacinającym się pedałem gazu.
    Gość który stał pod górkę sprawiał wrażenie dotkniętego właśnie tą
    przypadłością ;)

  • 19. Data: 2010-01-30 00:09:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > pierdol samochod zajezdzal ciut wyzej po nartostradzie, ale mimo
    > wszystko rozne Haldexy i tak zostawaly w tyle

    Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy
    kołami? Oczywiste wydaje się, że wszystkie z blokadami rządzą (w tym
    jedynym przypadku, gdzie zależy nam tylko na sile pociągowej i nie mamy
    problemu ze skręcaniem czy różnicami w drodze poszczególnych kół). Czy
    aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół?
    Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania?

    > p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7).
    > To niestety automatycznie wyklucza udzial Subaru w testach AŚ.

    A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po
    prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo?
    Kolega ma starszą S4 i z tego co pamiętam ma blokadę na tylnym moście,
    nowsze też mają coś podobnego, czy zrezygnowano z rozwiązania?

    Cholera, same pytania... ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2010-01-30 00:46:05
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół?
    > Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania?

    Raczej otwarte dyfry (ale stale AWD) robily wszystkie inne. Te z
    systemami hamowaly kola i dusily silnik. Do takiej konkurencji musisz
    miec lekka nadwyzke mocy, a nie dusic co chwila silnik.

    > A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po
    > prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo?

    Zawsze jest tak samo - unikaja bezposredniej konfrontacji, jak diabla.
    --
    OIleo