  • 1. Data: 2010-01-29 20:10:02
    Temat: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Zastanawiam się co jest nie tak z Toyotą Rav4 - obserwacje zimowe
    pokazują że te samochody wymiękają na śliskim równie szybko jak ośki,
    albo i jeszcze szybciej.

    Ja wiem że to ma napęd najwyżej na dwa i pół koła, ale mimo wszystko
    inne samochody z dołączanymi napędami jakoś sobie radzą.

    A dziś widziałem już którąś Rav4 (nie za każdym razem tą samą) która
    wymiękła w sytuacji w której obok rodziły sobie nawet ośki. I mówię o
    prostych sprawach typu wjechać albo wyjechać z miejsca parkingowego,
    podjechać pod górę itp.

    Albo ten napęd jest tak beznadziejny że jest gorszy niż ośka (co wbrew
    pozorom nie jest niemożliwe), albo Toyota montowała w tych samochodach
    jakieś tragiczne opony (a wielu ludzi później wymienia opony na takie
    jakie mieli poprzednio), no albo ten samochód ma wielu zwolenników wśród
    kierowców którzy nie daliby rady nawet pojazdem gąsienicowym.

  • 2. Data: 2010-01-29 20:39:19
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Zastanawiam się co jest nie tak z Toyotą Rav4 - obserwacje zimowe

    o ktorym modelu piszesz?
    z tego co wiem wszystkie chyba mialy naped na jedno kolo

  • 3. Data: 2010-01-29 20:50:11
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > z tego co wiem wszystkie chyba mialy naped na jedno kolo

    przepraszam. byly wersje z lsd co daje 1,5 kola bo wszystkie mialy centralny
    dyfer wiec masz odpowiedz na swoje pytanie :)

  • 4. Data: 2010-01-29 21:08:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    peter pisze:

    > o ktorym modelu piszesz?
    > z tego co wiem wszystkie chyba mialy naped na jedno kolo

    Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie
    koła i dołączany haldexem tył.

  • 5. Data: 2010-01-29 21:10:44
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie
    > koła i dołączany haldexem tył.

    nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko zacznie
    mielic i nadal mamy 1wd

  • 6. Data: 2010-01-29 21:20:30
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko zacznie
    > mielic i nadal mamy 1wd

    Ale autor pisze o parkingu a nie terenie, więc nie kumam

  • 7. Data: 2010-01-29 21:24:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 21:10:44 +0100, peter wrote:
    >nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko zacznie
    >mielic i nadal mamy 1wd

    No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie
    kreci, i tylny dyfer sie kreci i musza sie dwa kola slizgac.
    A i nawet wtedy wszystkie cztery daja dwa razy wieksza sile niz oska,
    no chyba ze dwa wisza kompletnie bez oporu.

    J.

  • 8. Data: 2010-01-29 21:34:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > A i nawet wtedy wszystkie cztery daja dwa razy wieksza sile niz oska,
    > no chyba ze dwa wisza kompletnie bez oporu.

    Ok, ale wtedy hamulce mają blokować koła uślizgujące, więc i tak masz 4
    obracające się koła... choć niekoniecznie równo.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2010-01-29 21:35:15
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    > A i nawet wtedy wszystkie cztery daja dwa razy wieksza sile niz oska,
    > no chyba ze dwa wisza kompletnie bez oporu.

    stara rav4 miala centralny dyfer wiec haldex czy sraldex efekt taki ze jedno
    kolo napedzane

  • 10. Data: 2010-01-29 21:35:35
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    >nie kumam