  • Data: 2012-05-16 07:44:46
    Temat: Re: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-26 16:41, Piotrek pisze:

> [...]

    dokładnie, mnie też nie stać, ale nawet jakby mnie było stać to nie
    wydałbym tyle pieniędzy na nowe auto...

    > 35 000 zł kosztują najtańsze nowe auta razem z przeglądami przez 3 lata.
    > Sprzedajesz za 15 000 zł po 3 latach i masz koszt 20 000 zł / 3 lata. Jak się
    > nie jeździ mało (typu 30 000 km) to jakie używane auto wyjdzie taniej w
    > naprawach (poniżej 6 666 zł rok)?

    Ja 3-letnie auto (to u mnie też fanaberia bo najnowsze jakie
    kiedykolwiek miałem..) kupiłem za 34000zł, za nowe musiałbym zapłacić
    pewnie ok. 80000zł, może ze 2000zł mniej.
    Na eksploatację wydałem niewiele- na razie mam go 1,5 roku - rozrząd,
    hamulce, jakaś pierdółka za 120zł w zawieszeniu, wymiany oleju i filtra
    (to to za co i tak bym zapłacił mając auto na gwarancji, tyle że 3x
    drożej bo w ASO)+ dodatkowo jakiś zestaw czujników+przepustnica
    powietrza- razem 700zł (to by mi zrobili na gwarancji, o ile gwarancja
    sięga powyżej 200kkm- auto w tej chwili ma ponad 240kkm, ja nim zrobiłem
    jakieś 65.000km)
    Na naprawy wydałem łącznie <7000zł (nie pamiętam co tam jeszcze było, na
    pewno wliczylem wszystko, łącznie z zakupem opon itp.), na paliwo pewnie
    ponad 25000zł. Przy nowym samochodzie koszt paliwa byłby taki sam,
    koszty eksploatacji pewnie wyższe (bo w aso np. olej Shell AV-L nie jest
    po 140zł/5l+20zł wymiana...)
    Częsci które ufunduje ci ASO na gwarancji wyszło 700zł w 1,5 roku,
    wychodzi mniej niż 6666zł/rok (pomijając fakt że te 700zł oddasz w
    superdrogich przeglądach...

    Lukasz