    Date: Thu, 1 Dec 2022 21:20:23 +0100
    Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-12-01 o 18:26, ii pisze:

    > Ale czego? CO czy NO?

    Szkodliwych gazów/wyziewów/syfów tak wg nomenklatury ekologów.

    > CO2 to wprost proporcjonalnie do mocy. NO .. np. EGR nie dopala spalin
    > przy otwartej przepustnicy. Nie wiem jak kat. Jak jest zimny to nie
    > działa, ale jak się rozgrzeje to w funkcji mocy chyba działa w miarę
    > proporcjonalnie.
    >
    > Natomiast w mieście jest więcej spalinówek na m2 niż poza miastem i
    > dlatego dochodzi do koncentracji spalin. W korku pewnie jeszcze gęściej,
    > ale nie tak drastycznie jak między miastem i obszarem pozamiejskim.

    Z samego faktu, że ogólnie ICE jest więcej niż BEV to puszczenie
    spaliniaków buspasem nic by nie zmieniło, bo zapchali by oba pasy
    ale widać ze to nieprzemyślane rozwiązanie.
    Najbardziej wkur..mnie to, że raz na milion lat widzę jak z buspasu
    korzysta BEV, czasem karetka, czasem taxi a najczęściej korzystają jakieś
    kutasy, które się spieszą i w dupie mają przepisy.