-
Data: 2022-12-03 21:49:10
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 03.12.2022 o 19:56, Myjk pisze:
> Sat, 3 Dec 2022 16:46:07 +0100, ii
>
>> Od lat to wszyscy jeździmy spalinówkami. Teraz niektórzy chcą nie
>> jeździć i zmuszać do tego innych. No to niech sobie znajdą miejsce,
>> gdzie tak jest i tam zmuszają. Proste.
>
> Tylko dlatego że nie było alternatywy. Dopiero Musk uruchomił lawinę.
No ok, ale co z tego? Ludzie nie mają ochoty zmagać się z problemem
ładowania swojego elektryka. Nie tylko trzeba to zrozumieć, ale po
prostu dać dalej żyć niezależnie od tego, co myślimy. Ja sobie jeżdżę
Twizy i narzekam na smród z wydechów, ale nie kazałbym nikogo
elektrykiem jeździć tylko niech ten samochód naprawi. Przede wszystkim
niech ma świadomość, że nie od każdego tak śmierdzi. Może sam uzna, że
nie należy innych truć.
>
>> No chyba jw. Ci, co chcieli zmian powinni sobie znaleźć miejsce i tam je
>> wprowadzać a nie wszystkich prostować.
>
> Nigdy to tak nie działało.
Wręcz przeciwnie :-) To zawsze tak działa. Bo prościej znaleźć sobie
miejsce, gdzie to się da zrealizować niż zmieniać wszystkich wokół.
Problem jest tak, że w tym swoim miejscu może przyjść jakiś właściciel
spalinówki i mieć w d...e że Ty chcesz spokoju. To należy piętnować.
>
>>> Niebawem to samo będzie ze
>>> spaliniakami czy innymi kotłami na paliwo stałe i się ludzie za parę lat
>>> będą dziwić jak to można było kiedyś żyć w takim syfie (vide obecna
>>> kanalizacja a ówczesne rynsztoki).
>> Czemu już się nie dziwią?
>
> Bo dorośli, bo zrozumieli -- jak zwał tak zwał -- że to było głupie.
A koszty? Nie jest powodem, że trzeba zburzyć kaflowy i kaloryfery
założyć? A 100lat ludzie mieli te kaflowe to czemu dalej tak nie robić.
>
>>> To że są dopuszczone do ruchu o niczym nie świadczy.
>> Nie? Po cóż więc są dopuszczone?
>
> J.w., bo ne było innej alternatywy i to nie był wynik tego że się nie da,
> tylko że skutecznie BEV były tępione. I nadal są.
Ale jak?! Tutejsze dyskusje mogłyby taki obraz dawać, ale generalnie to
elektryki sobie są bez żadnej łaski. Nikt ich nie blokował oprócz samych
producentów bo niby jak miałby to robić. Chyba dostępność aku lepsza
jest i kiedysiejsze SAMy dzisiaj mogłyby być elektryczne a wtedy nie
mogły a teraz to nam je "miłościwie panujący" zablokowali SAMy.
>
>>> Wiele rzeczy dzisiaj
>>> jest dopuszczonych, a jutro już nie będzie
>> No to jak jutro będziesz miał inne samochody to tak będzie a na razie
>> masz te, które masz.
>
> Nikt nie twierdzi inaczej. Nikt nikomu nie nakazuje zmieniać już, teraz,
> zaraz, ale z pewnością zakaz trucia ludzi spaliniakami nastąpi wcześniej
> czy później.
Oni wymyślają strefę czystego transportu dzisiaj w której jest 100 tys
(STO TYSIĘCY) pojazdów. Te 100 tys ludzi nie chce kupować nowych i nie
ma to żadnego sensu.
>
>>> -- w ramach ochrony
>>> ludzi/środowiska.
>>
>> W ramach bicia piany. Ludzie wcale tego nie chcą. Jakby chcieli to by
>> się wyprowadzili na wieś lub tp. Oni chcą właśnie tak żyć, w tym
>> smrodzie itp itd.
>
> Wielu rzeczy nie chcieli, od koni też nie chcieli odchodzić na rzecz
> spaliniaków, od rynsztoków też nie chceli, teraz od lania szamba w dziurę
> kreta też nie chcą, od palenia papierosów w miejscach publicznych też nie
> chcieli, od palenia wungla/drewna też nie chcą. Za każdym razem to wynik
> pewnego poziomu głupoty, zacofania, zwykłej ignorancji.
No nie, po prostu konie jeszcze niedawno były (powiedzmy 20 lat) bo były
tańsze od traktora. Naturalnie wyszły, w ogóle to nie wiadomo czy czasem
do nich nie wrócimy. Ja widzę sens, ale może mi się tylko zdaje.
>
> Jednak zmian cywilizacyjnych się nie uniknie. Zresztą nie jest prawdą że
> ludzie nie chcą zmian. Chcą, np. zaprzestania kopcenia kominami JUŻ chcą, w
> ostatnie 15 lat jednak sporo się zmieniło.
Ale kto chce? Byłeś w Krakowie? Tam są stare budynki z piecami
kaflowymi. Nie, że na Wawelu, ale prawie tak. A problem jest przecież
nie w tym, że palą tylko w niekorzystnej lokalizacji miasta. Tam nie
będzie piecy a problem dalej będzie. A elektryki to w ogóle nie mają
znaczenia.
>
>>> Zresztą nikt im aktualnie nie broni jeździć/stać, tylko
>>> nie mogą jeździć po pasie wyznaczonym dla KM,
>> No i właśnie, te pasy były kiedyś dla wszystkich.
>> Jakby wybudowali nowe to inna sprawa.
>
> Jakby wybudowali nowe, to by ilość pojazdów emisyjnych by się zwiększyła, a
> chcemy jej zmniejszenia.
Ale, że jak? Masz 3 pasy i dalej je masz plus 1 na elektryki, busy,
dorożki, katarynki jeden ...j. Nic się nie zmieniło dla tych co jeździli
3-ma pasami.
>
>>> czy wjeżdżać do stref gdzie
>>> jest duże zagęszczenie ludzi, których by mogły wyziewami z rury truć.
>> Zbudujmy nowe miasta dla nowych ludzi a nie zawracanie gitary czymś co
>> ludzi wcale nie interesuje.
>
> Stwierdzasz to na jakiej próbce statystycznej?
Na podstawie wszystkich moich znajomych bliższych i dalszych, tej grupy,
komentarzy na interii, onecie i wszędzie, po prostu wszędzie, Niemca
nawet pytałem :-)
>
>>> Natomiast dlaczego taksówki mogą jeździć po buspasach to jest dla mnie
>>> odwieczna zagadka.
>> Żebyś mógł dojechać na i z dworca kolejowego z walizką. Albo jak jesteś
>> nachlany nie robił awantur w KM. Itp itd.
>
> Aha, czyli jak się jedzie z walizką albo nawalony to nie można jechać
> zwykłym pasem tylko trzeba buspasem? Taksówkarz, nikogo nie wioząc, jadąc
> do domu, z jakiej paki ma jechać buspasem?
>
Żeby klient nie miał pretensji na te buspasy ilekroć jedzie taksówką. To
jest ... buspas dla zorganizowanego ruchu miejskiego w kontrze do całej
dotychczasowej reszty.
Ja, jak mówiłem, jestem przeciwny buspasom ale w sensie, że ciągną
buspas którym nikt prawie nie jedzie a nie, że w pewnych newralgicznych
miejscach ułatwiają przejazd autobusom. Ale tak, chyba tylko dla
autobusów to powinno być. Inna sprawa, że dla mikrokarów bardziej niż
elektryków się należy. Kwestia właśnie tego by ten ruch miejski był
jakoś organizowany. Ale ten ruch, który się da zorganizować i który nie
jest obarczony piętnem przeszłości, tych pojazdów które są od dawna i
muszą wyginąć by się coś zmieniło.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.22 12:28 Myjk
- 04.12.22 13:14 Myjk
- 04.12.22 13:29 ąćęłńóśźż
- 04.12.22 13:34 ąćęłńóśźż
- 04.12.22 13:42 ąćęłńóśźż
- 04.12.22 13:44 ii
- 04.12.22 13:58 nadir
- 04.12.22 14:05 Myjk
- 04.12.22 15:37 Myjk
- 04.12.22 18:49 ii
- 04.12.22 18:58 ii
- 04.12.22 19:38 cef
- 04.12.22 21:54 Myjk
- 05.12.22 06:12 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa