-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet
.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!peer02.ams1!peer.a
ms1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.high
winds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01
.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 1 Dec 2022 11:54:50 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.0
Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tlssuu$1p38$1@gioia.aioe.org> <tlt6ip$1njh$1@gioia.aioe.org>
<tlvc9m$463$2@news.icm.edu.pl> <tlvjed$14b0$2@gioia.aioe.org>
<146kgg981bf5n$.dlg@myjk.org> <tm5bhc$1fqk$1@gioia.aioe.org>
<1...@m...org> <6387a35c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org>
From: cef <c...@i...pl>
In-Reply-To: <z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 129
Message-ID: <638887f9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.241.27
X-Trace: 1669892090 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 545 5.173.241.27:17785
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7488
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709311
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-12-01 o 10:47, Myjk pisze:
> Wed, 30 Nov 2022 19:39:24 +0100, cef
>
>> Wątek się rozwija i do tej pory tego filmu nie obejrzałem, ale zachęciła
>> mnie Twoja recenzja tego materiału. Postanowiłem sprawdzić o co chodzi i
>> poświęciłem te 32 minuty i wnioski mam inne.
>
> Z tego co widzę, wnioski masz podobne, tylko interpretacja się rozjeżdża.
Ja się po prostu nie podniecam takimi materiałami.
>> Ten film jest po prostu nudny. Teza jest już zawarta w tytule, więc niby
>> czego się spodziewać, że będą wychwalać elektryki?
>
> Jak już w tytule jest postawiona teza, to z rzetelnością nie ma nic
> wspólnego. Zaś jak sama teza jest kłamliwa i się ją na siłę udowadnia, to
> jest to manipulacją.
Czyli każdy film, który w tytule ma "BEV przyszłością motoryzacji"
albo coś podobnego i w tym filmie udowodaniają jakie to korzystne i
dobre jest z definicji
manipulacją? To tak nie działa. Musisz nauczyć się interpretować
fakty i liczby (jeśli je podano) i wyciągać własne wnioski a nie opierać
się na jakichś propagandowych projekcjach.
>
>> Ciebie (chyba) tutaj irytowało, że wypowiadający się tam widzi na
>> autostradzie wlekące się elektryki i już widzisz jakąś manipulację.
>
> A co to jest jak nie manipulacja faktami?
To jest opisane wrażenie tego kierowcy.
Jeżeli on takie dostrzegł zjawisko, to jak temu zaprzeczysz?
>> Dla mnie jest to tylko smieszne, bo gościu wg mnie łże jak pies, bo ja
>> jeżdżę autostradami i w Polsce widziałem na autostradzie może z jednego
>> czy dwa elektryki na kilka przejazdów po kilkaset km.
>
> No łże, manipuluje.
Dla mnie on łże, że widzi elektryki (do tego w takiej ilości, ze zauważa
ich prędkość), dla Ciebie on łże z innych przyczyn, ale każdy z nas
na czymś opiera swoją ocenę.
>> W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za nielogiczne.
>
> Z pozoru tak, jak się zastanowić głębiej, to mają sens aby zachęcić do ich
> zakupu i przestać truć ludzi niską emisją. Nowsze spaliniaki też mają
> handikapy w postaci możności wjazdu tam gdzie stare trujące trupy nie mogą.
Ten sens jest różny w różnych ograniczeniach i przywilejach.
Zakaz wjeżdżania w jakieś strefy miejskie dla samochodów, które
mają szkodliwą emisję jest dla mnie zrozumiały.
Ale już instytucja buspasa jest źle pomyślana, bo jak spaliniaki stoją w
korkach, to
smrodzą czyli większość dostaje po dupie (czy po płucach) bo muszą syf
wdychać.
Rozsądniej było by ustawić w korkach elektryki, bo one jak stoją to nic
nie emitują
a buspasami puścić spaliniaki, bo spalinowy przy przelocie przez miasto
znacznie mniej szkodzi jak jedzie niż jak stoi.
>> Jeżdżę też sporo po Niemczech i nie widzę tego co Ty piszesz, że jest pełno
>> elektrycznych na autostradach
>
> Nie napisałem że jest pełno, tylko że w stosunku do PL jest ich mnogo.
OK - nie zwróciłem uwagi na ten niuans aczkolwiek nie widzę specjalnych
róznic
w napotykaniu elektryków w DE. Mowa o BEV, bo te rozpoznaję po tablicach.
>> Cały materiał jest z tezą, bo taki jest jego zamiar i oni się z tym nie
>> kryją.
>
> Ale nie wszyscy tutejsi to zauważają, i polecają kłamliwy, zmanipulowany
> materiał. Zresztą nie pierwszy, bo wcześniej już povagowany się równie
> pięknie obsrał w temacie EV.
Z każdym tematem tak będzie, że jedni odbierają tak a inni inaczej.
Mam jakieś swoje zdanie i materiałów, w których się kolejno
obsrywa jak nie BEV to ICE jest pełno. Jak ktoś chciał, żeby analizować
akurat ten,
to ten jest "punktowany".
>> Gdzie tam jest manipulacja?
>
> Przecież sam napisałeś że postawili tezę i ją wymyślonymi bzdurami
> udowadniają, kłamią itd. To jest właśnie MANIPULACJA. Rzetelny materiał
> dziennikarski tak nie robi, przestawia fakty, statystyki itd. a wnioski ma
> wyciągnąć czytający/oglądający.
Ale pierwszą bzdurą jest dla Ciebie fakt, że gość widzi wlekące się
elektryki. A to jest akurat fakt, marginalny ale fakt.
Podaj może jakieś konkretne bzdury albo kłamstwa, tak po jednym -
to je przedyskutujemy.
Dowodzenie tezy na tym polega, że się wybiera takie fakty, które pasują
do tej tezy - pod tym względem materiał jest dość dobrze zrobiony.
Jest teza i ją udowodnili. Co byś chciał, żeby tytuł Elektropułapka
dowodził czegoś innego w treści?
Gdzie tam jest napisane, że to jakiś obiektywny przekaz
z podaniem liczb i faktów i wnioski ma wyciągać oglądający?
>> Przecież cały czas mówią, że elektryczne i to co z nimi idzie w kwestii
>> spraw użytkowania, własności, ograniczeń jest niedobre dla szarego
>> obywatela, bo oni tak to widzą. Patrząc na rynek producentów i
>> użytkowników, to mam wrażenie, że klamka zapadła ale klamka ma taki
>> mechanizm, który ją podnosi. Myślę, że jak zbliży się ten termin
>> przesiadki to będą dwa motory odkręcania czy łagodzenia rygorów: jeden
>> taki czysto biznesowy - pierwsi Niemcy zobaczą, że ich przemysł ma
>> zadyszkę i wniosą o zmiany a ich głos sporo waży w UE (sam biznesowo
>> jestem powiązany bardziej z branżą elektryczną, więc ta cała
>> transformacja jest mi raczej na rękę i zarabiam na niej, więc trudno
>> zarzucać mi, że jestem w jakiejś bańce). Drugi motor zmian: suwereny w
>> UE się wk... i kamieniami zagłosują za odkręceniem tych ekodecyzji.
>
> To że ludzie są baranami wiadomo nie od dzisiaj. Wystarczy spojrzeć po
> grupie i choćby tym, czy kolejnym, o zabijaniu energetyki przez EV, wątku.
> Jakiś kolejny manipulant z motoryzacyjnej interii wysmarował artykuł że w
> Szwajcarii chcą banować EV, bo te zbytnio obciążają sieć energetyczną,
> tymczasem zapotrzenowanie na EV to nawet nie jest PROMIL.
Ale daj prawo ludziom do własnego zdania, a nie że jak inne,
to zaraz hejt. Rozumiem Twoje podejście,
ale na razie cały rynek E o którym dyskutujemy jest marginalny w motoryzacji
i nie wiem nawet czy się przebije jak już nadejdzie deadline.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.22 18:26 ii
- 01.12.22 21:20 cef
- 03.12.22 10:56 Myjk
- 03.12.22 11:54 ii
- 03.12.22 12:25 ii
- 03.12.22 14:48 Myjk
- 03.12.22 14:55 Myjk
- 03.12.22 16:00 cef
- 03.12.22 16:23 cef
- 03.12.22 16:46 ii
- 03.12.22 16:51 ii
- 03.12.22 18:10 ii
- 03.12.22 18:10 ii
- 03.12.22 19:56 Myjk
- 03.12.22 21:49 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...