  • Data: 2009-07-03 13:34:02
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Witkowski napisal:
    > bo ludzie dziś zachowują się trochę racjonalniej.

    Naprawde? ;) Polemizowalbym.

    > Gdyby czemuś służyły, powstawałyby co tydzień.

    Alez sluzyly. Dla owczesnych to byla jak najbardziej
    utylitarna inwestycja. Faraon zabieral sie w zaswiaty
    a przy okazji wszyscy, ktorzy brali w tym udzial
    i mieli mozliwosc obok postawic jakas malutka mastabe.

    > to temat mało istotny. Najwazniesze że z pewnością za 100 lat dzisiejsze dane
    > będą i tak o rzędy wielkośi bardziej dostępne niż dzisiaj te sprzed 100 lat.
    > A taka była gdzieś po drodze teza, ze niby słabe nośniki spowodują, że po nas
    > zostanie mniej niz po Egipcjanach. Nie zostanie. Chyba że trafi nas asterioda.

    Niekoniecznie bedzie wiecej. Zapominasz o kwestii wplywu istotnosci
    danych na czas przechowywania. Ile z obecnych zdjec/filmow/reportazy
    podlega jakiejkolwiek trwalszej archiwizacji? No? Ile? Dla ludkow
    za 20 lat obecne zdjecia nie beda wiele warte, bo beda mieli swoje,
    lepsze i wazniejsze bo 'mojsze' :) Kogo dzisiaj obchodze zdjecia
    z peerelu? Na papierach ORWO. Z wyblaklymi kolorkami. Z ludzmi,
    ktorych nazwiska zaginely w niepamieci. Z sytuacjami, ktore
    nic nam nie mowia, bo osoby z tych zdjec gryza juz trawnik od
    spodu. Na starych papierowych zdjeciach czasem przynajmniej trafial
    sie na odwrotnej stronie opis. Ilu sposrod tu obecnych na liscie
    stosuje jakakolwiek metode opisu tresci zdjecia? Nie daty, ale TRESCI?
    Tak, aby gdy nas szlag trafi, osoby dziedziczace zdjecia mialy
    choc sladowa szanse zapoznac sie z ich trescia?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek