    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Date: Thu, 02 Jul 2009 21:29:16 +0200

    > Teraz moze jeszcze nie, ale wkrotce bedzie problem.

    Jaki? Pomijam, ze najprosciej jest kupic kontroler SCSI na PCI, ale
    nawet jesli znikna wszystkie kontrolery SCSI z powierzchni Ziemi, to
    obecnie, a za pare lat zapewne latwiej, wyrzezbie sobie taki kontroler w
    FPGA czy co tam bedzie. A soft do tego sciagne z netu, np. z
    opencores.org. Oczywiscie kwestia jest czy dane sa warte zachodu.

    > Kup komputer z ISA, takim typem kontrolera, kabla, znajdz
    > oprogramowanie, a trzeba trzy.

    Soft przeciez jest. Chociazby z jadra linuksa.

    > A potem sie jeszcze okaze owszem odczytales, i dane sa teraz
    > bezpieczne na twardym dysku .. IDE/ATA. I jeszcze w dodatku w jakim
    > zaprzeszlym systemie FAT16 .. I co dalej ?

    Daj spokoj, odczyt z IDE to teraz wyrzezbie w ciagu godziny za pomaca
    mikrokontrolera, obsluga FAT16 - pomijajac, ze sciagne gotowe
    biblioteki, to napisanie nawet wlasnej obslugi trwa gora dzien. Wiem, bo
    sobie implementowalem FAT16 na AVR. Ubiegajac - FAT32 jest podobnie
    prosty, NTFS - do odczytu lekko bardziej skomplikowany. Ale przeciez
    istniejacy soft magicznie nie zginie. Pewnie bedzie w jakims muzeum :)

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.