    Subject: Re: Ceny serwisu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 21 Jul 2019 12:51:41 +0200

    W dniu 2019-07-21 o 08:55, Cavallino pisze:

    > Tak tak, swoje zasady zamiast uczciwości - każdy oszust tak się tłumaczy.
    >
    > Jakby milion dorzucił też by było ok?

    A co zmienia ten milion?

    > Po co pracować przez cały miesiąc przy 100 zleceniach, jak można machnąć
    > jedno w jeden dzień i dorzucić milion do ceny.
    > Jak się znajdzie ten jeden jeleń, to jesteś mocno do przodu - i możesz
    > gadać o wolnym rynku.

    Ale tak to właśnie działa.

    > Nie - stwierdzenie faktu.
    > Marża rzędu 1000 % to nic innego jak oszustwo.
    > W pseudokapitalistycznym ustroju możesz sobie je nazwać "korzystaniem z
    > prawa rynku", ale dla każdego normalnego pozostaje oszustwem.

    Jeśli chcesz zlecić jakąkolwiek usługę - nie tylko naprawę samochodu -
    to musisz się minimalnie orientować cenowo. Jak chcesz wymienić klocki
    w jakimś zwykłym wozidle i otrzymujesz propozycję np 5000zł, to albo
    ją przyjmujesz albo nie. Jak ją przyjmujesz, to nie oznacza, że
    świadczący usługę jest oszustem.
    Jak jestem zawalony robotą i przychodzi mi jakieś zapytanie, to podając
    cenę i termin
    wykonania uwzględniam wszystkie ryzyka z tym związane: np, że będę
    musiał więcej robić po godzinach co musi być lepiej opłacane, że rośnie
    ryzyko wykonania czegoś źle,
    bo zmęczenie zaczyna odgrywać swoje, że przy ewentualnym opóźnieniu
    innych zleceń
    trzeba będzie zapłacić za dodatkowy transport, albo jest ryzyko
    zapłacenia kar umownych.
    Jak to wszystko uwzględniam, to cena wychodzi czasem kilkakrotnie wyższa
    i to nie jest żadne oszustwo, tylko zwykła uczciwość.
    Po drugie nie myl marży z narzutem. (marża nie może być 1000%)

    > Nie - to jest strzyżenie jeleni, żerowanie na ich niewiedzy.
    > Oczywiście mowa o standardowych przypadkach, a nie o sytuacji gdy nikt
    > inny danej rzeczy nie sprzedaje/nie naprawia/nie produkuje.

    W standardowych przypadkach jest własnie zasada wolnego rynku.
    Zrobię Panu za tysiąc ale za dwa tygodnie a jak na jutro to za pięć
    tysiaków.