  • Data: 2019-07-21 13:29:57
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2019 o 12:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Nie tylko.
    > Klient może nie wiedzieć ile kosztuje taka usługa.
    > Nie wszystko jest tak oczywiste jak wymiana żarówki.
    > Podanie mu ceny zawyżonej 10 krotnie, z nadzieją że z braku wiedzy ją
    > łyknie, to takie samo oszustwo jak podanie mu tak zawyżonej ceny po
    > usłudze.

    Celowo spłycasz problem i dochodzisz do absurdalnych wniosków.
    W warsztatach tak jak i wszędzie panuje specjalizacja. Np. robię franzuzy
    i to w dodatku tylko eksploatacja. A tu przychodzi klient z VV i mówi
    wymień mi pan sprzęgło. Sprzęgła w tym silniku zrobiłem w życiu ze 3 szt.
    - ale klient jest pod bramką i nalega to mówię mu, że kosztuje to 5k (choć
    normalnie 500 zł). Wg Ciebie to oszustwo, wg mnie uczciwość w prowadzeniu
    biznesu. Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie, ponieważ: nie robię
    tego często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów (nie wiem ile mi to
    zajmie i jakie napotkam niespodzianki), nie mam sprawnego dostawcy części
    do tego modelu - nie wiem przez to ile będę miał zajęty podnośnik
    (zablokowane stanowisko) itp.
    Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
    cenie.

    W większych warsztatach jest tak, że jak klient przynosi swoje części, to
    klient bierze na siebie ryzyko związane z ich wadami: np. źle dobrane
    sprzęgło przyniesione przez klienta (choć wizualnie wygląda identycznie) -
    po zamontowaniu, nie da się wrzucić biegu na pracującym silniku. W efekcie
    klient musi zapłacić 2x za wymianę (bo była podwójna robocizna) i za nowe
    sprzęgło z warsztatu, swoje niepasujące reklamuje sobie sam. W przypadku
    takiej samej sytuacji z tą różnicą, że sprzęgło zamawia warsztat - koszty
    ponosi warsztat, klient jedynie później odbierze auto...

    Jak bym sprzęgła do auta klienta wstawiał 4 tygodniowo - to bym od razu
    zauważył, że sprzęgło przyniesione przez klienta ma o 2 mm grubszy docisk,
    a tak - klient twierdzi, że jest dobre, zamawiał po Vinie - to je zakładam.
    To skrajny przypadek, ale w mechanice dość częsty - założona część "prawie
    pasuje".
    Dotyczy to sprzęgła, ale też tarcz, klocków, filtrów - wszystko prawie
    identyczne, ale przysłowiowy "bolec" o 2mm przesunięty.

    To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można do
    wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło za
    100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem. A to ten drugi może być
    uczciwszy - wie, że jest ryzyko, bierze je na siebie i dlatego podaje
    stawkę przy której jest gotów je ponieść.

    Są oczywiście i oszuści u których cena rośnie w zależności od tego czy
    klient pod krawatem czy we flaneli - ale nie o tych tu piszę.

    TG