eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny serwisuRe: Ceny serwisu
  • Data: 2019-07-21 13:43:12
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 21-07-2019 o 13:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .07.2019 o 12:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >
    >
    >> Nie tylko.
    >> Klient może nie wiedzieć ile kosztuje taka usługa.
    >> Nie wszystko jest tak oczywiste jak wymiana żarówki.
    >> Podanie mu ceny zawyżonej 10 krotnie, z nadzieją że z braku wiedzy ją
    >> łyknie, to takie samo oszustwo jak podanie mu tak zawyżonej ceny po
    >> usłudze.
    >
    > Celowo spłycasz problem i dochodzisz do absurdalnych wniosków.

    Nie - przedstawiam problem taki jaki jest, większość ludzi nawet nie ma
    świadomości, ze to co robi jest karalne.

    > W warsztatach tak jak i wszędzie panuje specjalizacja. Np. robię
    > franzuzy i to w dodatku tylko eksploatacja. A tu przychodzi klient z VV
    > i mówi wymień mi pan sprzęgło. Sprzęgła w tym silniku zrobiłem w życiu
    > ze 3 szt. - ale klient jest pod bramką i nalega to mówię mu, że kosztuje
    > to 5k (choć normalnie 500 zł). Wg Ciebie to oszustwo


    Jeśli nie wspomniałeś mu, ze normalna cena to 500 zł, to tak - to jest
    próba naciągnięcia, nie mająca z uczciwości nic wspólnego.


    >, wg mnie uczciwość
    > w prowadzeniu biznesu.


    Będzie wtedy, gdy klientowi powiesz to co teraz mówisz.
    Jak podasz mu gołą cenę, to będzie to próba naciągnięcia.

    >Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie,
    > ponieważ: nie robię tego często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów
    > (nie wiem ile mi to zajmie i jakie napotkam niespodzianki), nie mam
    > sprawnego dostawcy części do tego modelu - nie wiem przez to ile będę
    > miał zajęty podnośnik (zablokowane stanowisko) itp.
    > Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
    > cenie.

    Nie o cenie, tylko o 90% dopłacie w niej zawartej.
    Zatajenie, że doliczasz sobie 10 razy tyle, bo coś tam - tak to jest
    próba oszustwa.

    >

    > To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można
    > do wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło
    > za 100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem.

    O ile informuje klientów, że bierze 100 + 100 za swoją indolencję w temacie.
    Jak klient może podjąć świadomą decyzję, to oszustwa nie ma.

    Jak mechanik (albo ktokolwiek inny, nie zamykam się do tematu
    motoryzacji) zachowa dla siebie tą wiadomość - to jest jasna informacja,
    że szuka jelenia i próbuje go naciągnąć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: