-
Data: 2019-07-21 14:06:07
Temat: Re: Ceny serwisu
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu .07.2019 o 13:43 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
>> Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie, ponieważ: nie robię tego
>> często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów (nie wiem ile mi to zajmie
>> i jakie napotkam niespodzianki), nie mam sprawnego dostawcy części do
>> tego modelu - nie wiem przez to ile będę miał zajęty podnośnik
>> (zablokowane stanowisko) itp.
>> Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
>> cenie.
>
> Nie o cenie, tylko o 90% dopłacie w niej zawartej.
> Zatajenie, że doliczasz sobie 10 razy tyle, bo coś tam - tak to jest
> próba oszustwa.
Piszesz jak osoba, która nigdy sama i nie prowadziła żadnego biznesu.
To nie jest "bo coś tam" - to są realne koszty, które mogę ponieść w
związku z tym zleceniem. Informuję klienta, że u mnie wymiana w tym modelu
kosztuje 5k i potrwa 3 dni. Nie muszę przy okazji obdzwonić pół
województwa aby poinformować klienta ile wynosi średnia za sprzęgło w
regionie.
Dokładnie tak samo robię w IT - informuję, że taka
procedura/skrypt/program u mnie kosztuje 5k i będzie za tydzień (ponoszę
ryzyko dotrzymania ceny i terminu). Nie interesuje mnie ile inni za to
biorą - ja swoją pracę i czas w tym zleceniu wyceniam na 5k.
Wg Ciebie jestem oszust bo inni robią "to samo" za 500 zł.
Na szczęście czasy na "ceny urzędowe" bezpowrotnie mineły...
>>
>
>> To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można
>> do wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło
>> za 100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem.
>
> O ile informuje klientów, że bierze 100 + 100 za swoją indolencję w
> temacie.
> Jak klient może podjąć świadomą decyzję, to oszustwa nie ma.
A jak zostało wycenione to pierwsze "100" - wg średniej z regionu? - każdy
ma inne koszta, jeden jest na rynku 50 lat inny dopiero zaczyna. Jeden ma
sieć 100 warsztatów, inny naprawia w garażu u teścia. Ten z siecią ma
rabat na częściach sięgający 70% ceny jaką płaci "garażowiec" i
gwarantowane dostawy 3 x dziennie. Nie ma sytuacji identycznych.
Klient zawsze na szczęscie ma wybór - płaci u mnie albo gdzie indziej.
Dokonuje świadomego wyboru - o mojej cenie dowiaduje się przed
naprawą/zleceniem.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.19 14:10 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:13 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:27 J.F.
- 21.07.19 14:31 J.F.
- 21.07.19 14:42 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:48 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:51 Cavallino
- 21.07.19 14:55 Cavallino
- 21.07.19 15:01 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 15:05 Cavallino
- 21.07.19 15:09 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 15:10 cef
- 21.07.19 15:17 J.F.
- 21.07.19 15:17 Cavallino
- 21.07.19 15:20 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją