eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny serwisu › Re: Ceny serwisu
  • Data: 2019-07-21 14:06:07
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu .07.2019 o 13:43 Cavallino <C...@k...pl> pisze:


    >> Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie, ponieważ: nie robię tego
    >> często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów (nie wiem ile mi to zajmie
    >> i jakie napotkam niespodzianki), nie mam sprawnego dostawcy części do
    >> tego modelu - nie wiem przez to ile będę miał zajęty podnośnik
    >> (zablokowane stanowisko) itp.
    >> Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
    >> cenie.
    >
    > Nie o cenie, tylko o 90% dopłacie w niej zawartej.
    > Zatajenie, że doliczasz sobie 10 razy tyle, bo coś tam - tak to jest
    > próba oszustwa.

    Piszesz jak osoba, która nigdy sama i nie prowadziła żadnego biznesu.
    To nie jest "bo coś tam" - to są realne koszty, które mogę ponieść w
    związku z tym zleceniem. Informuję klienta, że u mnie wymiana w tym modelu
    kosztuje 5k i potrwa 3 dni. Nie muszę przy okazji obdzwonić pół
    województwa aby poinformować klienta ile wynosi średnia za sprzęgło w
    regionie.
    Dokładnie tak samo robię w IT - informuję, że taka
    procedura/skrypt/program u mnie kosztuje 5k i będzie za tydzień (ponoszę
    ryzyko dotrzymania ceny i terminu). Nie interesuje mnie ile inni za to
    biorą - ja swoją pracę i czas w tym zleceniu wyceniam na 5k.
    Wg Ciebie jestem oszust bo inni robią "to samo" za 500 zł.
    Na szczęście czasy na "ceny urzędowe" bezpowrotnie mineły...

    >>
    >
    >> To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można
    >> do wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło
    >> za 100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem.
    >
    > O ile informuje klientów, że bierze 100 + 100 za swoją indolencję w
    > temacie.
    > Jak klient może podjąć świadomą decyzję, to oszustwa nie ma.

    A jak zostało wycenione to pierwsze "100" - wg średniej z regionu? - każdy
    ma inne koszta, jeden jest na rynku 50 lat inny dopiero zaczyna. Jeden ma
    sieć 100 warsztatów, inny naprawia w garażu u teścia. Ten z siecią ma
    rabat na częściach sięgający 70% ceny jaką płaci "garażowiec" i
    gwarantowane dostawy 3 x dziennie. Nie ma sytuacji identycznych.
    Klient zawsze na szczęscie ma wybór - płaci u mnie albo gdzie indziej.
    Dokonuje świadomego wyboru - o mojej cenie dowiaduje się przed
    naprawą/zleceniem.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: