eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Data: 2010-11-30 21:37:54
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-11-30 19:47, neoniusz pisze:
    > W dniu 10-11-30 19:10, Tomasz Pyra pisze:
    >>> "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
    >>> kontrole nad autem!
    >>> -A co z ABS?
    >>> -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
    >>> szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
    >>> nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"
    >>
    >> Ale pokazał, czy tylko tak sobie powiedział?
    >
    > Oczywiscie, ze nie pokazal.
    > Calosc skladala sie z nastepujacych elementow:
    > -wjazd bokiem z pania reporter na siedzeniu pasazera
    > -bezsensowny "wywiad"
    > -odjazd

    Tzn. jak się trenuje i hamowanie czy jazdę bokiem ma się jakoś tam
    opanowaną, to się widzi mniej zalet tych systemów.

    Ale tak czy siak patrząc na to jak zespoły sportowe starają się
    przemycić nawet dość prymitywne pomagacze, nawet często ryzykując
    dyskwalifikacje - to jednak pokazuje że i człowiek i mechanika mają
    poważne ograniczenia z którymi całkiem dobrze potrafi sobie poradzić
    elektronika.

    Sportowcy zazwyczaj mają alergie na takie gadżety, ale nie tyle ze
    względu na ich wady, co na tym że sport robi się mniej walką między
    zawodnikami, a bardziej między samochodami.

    A oczywiste jest że pod każdą funkcjonalność samochodu da się znaleźć
    jakiś przypadek szczególny kiedy coś co jest w ogólności przydatne, w
    jakimś szczególnym przypadku zawiedzie.

    Każda rzecz - czy to napęd 4x4, hamulce na przedniej osi, pasy
    bezpieczeństwa czy cokolwiek. Łatwiej bądź trudniej zawsze znajdzie się
    sytuację gdzie takie wynalazki "przeszkadzają".

    A argument że ABS gorzej hamuje w kopnym śniegu i grząskim błocie -
    oczywiście. Jeżeli ktoś ma bardzo dużo niebezpiecznych sytuacji w kopnym
    śniegu i grząskim błocie, za to nigdy mu się takie nie zdarzają na
    asfalcie, to lepiej żeby miał auto bez ABS.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: