eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingCarnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowegoRe: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
  • Data: 2011-04-16 11:25:16
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Andrzej Jarzabek wrote:

    >> Dla mnie "porządnie" oznacza, że umiem osiągnąć określony cel. I tę
    >> umiejętność w dziedzinie programowania w jakimś tam stopniu nabyłem.
    >
    > Cieszę się niezmiernie, ale "określony cel" to może znaczyć cokolwiek i
    > nic. "Określony cel" może nawet określić ktoś, kto potrafi napisać tylko
    > program "Hello World" w BASIC'u na C64.
    >
    > Z punktu widzenia projektu ważne są różne cele, m.in. takie żeby program
    > można było łatwo i szybko modyfikować, nie wprowadzając przy tym zbyt
    > wielu błędów.

    Tylko nie można tłumacząc się wizją ewentualnych późniejszych modyfikacji
    odwlekać powstania programu, który ma zrealizować założenia, które już w
    danym momencie są znane.

    > I w sytuacji, kiedy nad kodem pracuje wielu programistów,
    > (i powiedzmy mamy możliwość zatrudnienia programistów znających
    > odpowiednie techniki), to narzucenie użycia technik obiektowych, w
    > języku wspiejającym obiektowość, znacznie skuteczniej osiąga ten cel niż
    > robienie tego proceduralnie/strukturalnie.

    To jest zawsze coś za coś. Można znacząco zwiększyć zespół, lub znacząco
    wydłużyć czas powstawania projektu (tym samym znacząco zwiększając jego
    koszt, lub sprawiając że potencjalny zamawiający w ogóle nie będzie
    zainteresowany), trzymać się jakiejś ustalonej formy i mniej martwić
    ewentualnymi zmianami pracowników. Jest to tym łatwiejsze im mniej
    powstanie, dzięki narzuceniu ograniczeń.
    Inna opcja to zaryzykować, zrobić coś szybciej, a w razie czego trochę
    więcej czasu poświęcić na przejmowanie przez jednego pracownika, tego co
    zrobił inny. Trudność jest tu tym większa w porównaniu z bardziej
    sformalizowanym sposobem prowadzenia projektu, że do przejęcia jest dużo
    więcej - bo to więcej w ogóle miało szansę powstać.

    >> Nie wiem dlaczego miałbym się uczyć, jak osiągnąć ten sam cel przy pomocy
    >> dłuższej, mniej czytelnej, ale za to obiektowej struktury programu.
    >
    > To się zgadza - nie wiesz.

    Z takimi wypowiedziami kojarzą mi się trafiające się z rzadka dyskusje o
    metodologii "agile" (co do której mam stosunek obojętny). Ktoś stosował te
    zwyczaje i projekt mu się udał ---> udał się DZIĘKI "agile". Ktoś stosował i
    się nie udał ---> stosował "agile" nieudolnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: