  • Data: 2011-04-17 12:39:25
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A. L. wrote:

    > Z czalym szacunkiem, bzdura. Gdy zaczynalem pracowac w firmia, miala
    > ona 20 osob, a "flagship product" mial pol miliona linii kodu. Kazdy
    > programowal jak chcial.
    >
    > Dzisiaj firma ma 2000 osob a kod cos kolo 50 milionow linii.

    Kiedy wprowadzono te reguły?
    Chodzi mi o to, czy w momencie największego rozrostu firmy reguły już
    obowiązywały, czy nie?

    > Gdyby te
    > 50 milionow linii bylo napisane jak kto chce, bylby totalny burdel.
    > Zasada jest taka ze kod ma byc napisany tak, aby w przypadku
    > znikniecia autora, kazdy inny programista mogl przejac prace "z
    > marszu". Z reguly tez, inne osoby sa zaangazowane w utrzymanie kodu
    > (maintenace) niz te osoby ktore ow kod napisaly.

    Tak mnie też jeszcze zaciekawiło: dlaczego aż tak wzrosła liczba linii kodu?
    Czy aż tyle nowej funkcjonalności doszło, czy konieczność zachowywania
    wstecznej zgodności, czy po prostu pomimo stosowania reguł było tak, że
    różne grupy tworzyły fragmenty zawierające prawie to samo - i bardziej
    opłaciło się stworzyć drugi raz to samo, niż tracić czas na uwspólnianie
    fragmentów z inną grupą?