  • Data: 2011-04-15 10:08:28
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: "panda" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > JEST

    > (inny etap, inny jezyk), ale to jest w bezposredniej linii prowadzacej

    > do OOP. Te wszystkie Control Bloki, wskazniki na funkcje, szersze wersje

    > bloku i wezsze itd. Dziedziczenie, klasa a obiekt,  metody jako takie,

    > metody wirtulne, to wszystko tam juz jest.

    > To wszystko (poznanie zalet i wad) zaowocowalo OOP. Jezyk obiektowy to

    > lepiej obudowal (np. nie bylo wczesniej dobrego 'private' - byly tylko

    > konwencje, oraz gwarantowanej poprawnej inicjacji)

    > Wypowiadasz sie o smaku szpinaku którego nie jadles.

    Jest dosyc OCZYWISTE ze wypowiadam sie jedynie o FRAGMENCIE
    jakiegos zagadnienia (mianowicie o tym fragmencie ktory znam)
    <i jest zupelnie mozliwe ze moje zdanie po zaabsorbowaniu wiekszej
    czesci uleglo by pewnemu poszerzeniu> ((jest to dosyc oczywiste
    dlatego nie ma co wypowiadac tego faktu w charakterze oswiecania
    mnie)) - poniekad jest to fragment kondycji czlowieka - wypowiadam
    sie o fragmencie ktory znam ale gdy mowie na ten temat to WIEM o
    czym mowie - to nie jest problem (wiekszym problemem jest zwykle
    morze szumu i glupoty z jakim musze obcowac i ktore i mnie probuje
    oglupic albo przyprawia o odpowiednik choroby morskiej)

    mam tez swiadomosc ze niektorzy tutaj akurat o niektorych tematach
    programistycznych wiedza wiecej ode mnie - ale jesli tak to jakos
    nie za bardzo potrafia pprzedstawic te swoje racje, niewazne byc
    moze

    co do ew pokrewienstwa tematu 'uchwytow do resourcow' z tematem OOP
    to 1) jednak nie calkiem jedno i dugie jest tym samym choc jest
    pewna paralela 2) nie wiem czy zwolennicy OOP mieli by sie tym ew
    pokrewienstwem 'chwalic' bo sam ten temat 'uchwytow do resourcow' niektorzy
    wspominaja niekoniecznie dosyc mile - ja sam glownie znam to w wydaniu
    np resourcow w winapi (uchwyty do okien gdi itd) i nie jest to chyba
    szczytem elegancji raczej chyba niektorzy uwazaja to za 'bigos' czy
    'kaszanke' - sam nie zastanawialem sie nad tym na tyle zeby umiec
    wyrazniej powiedziec jakie bledy tam sa i jak nalezaloby to poprawic

    fir