-
21. Data: 2011-12-12 22:43:49
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
W dniu 2011-12-12 21:20, scobowski pisze:
> W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:
>> Witam grupę,
/.../
> W Vaniku siedzisz zupełnie inaczej - fotele są wyższe, mniej "leżysz" -
> dodatkowe centymetry w pionie oszczędzają centymetry w poziomie.
> Do tego dochodzi ci większa swoboda kształtowania wnętrza - poza
> niezależnymi fotelami (a choćby wywal sobie środkowy, żeby między
> fotelikami zmieścić nosidełko i gondolę) po schowki, półeczki i
> szufladki - które w kombiaku się po prostu nie zmieszczą.
> Przejedź się, obejrzyj, posiedź w każdym fotelu - sam oceń.
>
nie mówiąc o tym że do vana łatwiej załadować dzieciarnie. Nie musisz
nurkować do środka.
pozdrawiam
marcin jan
-
22. Data: 2011-12-12 23:48:10
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>
W dniu 2011-12-12 22:43, Marcin Jan pisze:
> W dniu 2011-12-12 21:20, scobowski pisze:
>> W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:
>>> Witam grupę,
> /.../
>> W Vaniku siedzisz zupełnie inaczej - fotele są wyższe, mniej "leżysz" -
>> dodatkowe centymetry w pionie oszczędzają centymetry w poziomie.
>> Do tego dochodzi ci większa swoboda kształtowania wnętrza - poza
>> niezależnymi fotelami (a choćby wywal sobie środkowy, żeby między
>> fotelikami zmieścić nosidełko i gondolę) po schowki, półeczki i
>> szufladki - które w kombiaku się po prostu nie zmieszczą.
>> Przejedź się, obejrzyj, posiedź w każdym fotelu - sam oceń.
>>
>
> nie mówiąc o tym że do vana łatwiej załadować dzieciarnie. Nie musisz
> nurkować do środka.
> pozdrawiam
> marcin jan
>
true! nie schylasz sie i nie nurkujesz (już zapomnialem ;) )
I do tego fajniej sie siedzi, wiecej sie widzi, lepiej sie czuje -
patrząc na świat ponad dachami osobówek.
-
23. Data: 2011-12-13 00:26:54
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 12-12-2011 22:02, Artur Maśląg pisze:
> Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu
> się cudem jakimś gwarancja?
Tak powstają urban legends :)
--
Paweł
-
24. Data: 2011-12-13 06:55:01
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 12-12-2011 o 22:21:52 AL <a...@s...tam> napisał(a):
>
> mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow
> zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami)
>
> W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie skarzy
> (i kupuja kolejne rowniez 'france')
To się lepiej jeszcze raz zastanów. W moim przypadku - C4GP też jest
czwartym francuskim i na pewno będzie ostatnim Citroenem.
Przyczynił się do tego głownie serwis Citroena, który traktuje klientów
jak debili, o każdą pierdołę trzeba się wykłócać.
Niestety silnik i skrzynia biegów w samochodzie to nie wszystko (mam
automat, 2.0 hdi 163KM) liczą się także takie pierdoły jak:
- hamulce (tarcze w co drugim C4GP po 15 kkm od nowości!!! mają bicie i
50% zużycia) - wg serwisu nie umię hamować
- zawieszenie (mam najwyższą wersję z zaw. pneumatycznym z tyłu a i tak
TICO bije na głowę C4GP pod względem wybierania nierówności - TICO
zrobiłem 200kkm - wiem co mówię) - 3 razy zgłaszana usterka w ASO,
pierwszym razem potwierdzili - póżniej się rozmyślili :-)
- bicie kierownicy przy 120/130 km/h - serwis 4 razy wyważał fabryczny
zestaw opony i felg (kazali mi reklamować opony w Michelin), na zimówkach
Conti TS830 i innych nowych alusach mam takie samo bicie. Opony w tym
aucie trzeba "układać" z dokładnością +-1g - nie do osiągniecia u
zwykłego gumiarza, dla ASO Citroena to wogóle "kosmiczna" technologia.
Bicie w końcu sobie odpuściłem, w zimie nie bliżam się do prędkości przy
których występuje.
- tandetne materiały we wnetrzu - złażąca guma pokrywająca plastiki,
delikatny stelaż foteli ("buja" się zarówno oparcie jak i siedzisko,
naprawiane w ASO 3 razy), pekająca/wycierająca się "skóra" kierownicy itp.
To wszystko dzieje się w C4P/C4GP po FL czyli w modelach produkowanych od
jesieni 2010 - Citroen zastosował "optymalizację kosztową", która zbiża
jakość jego nowych wyrobów do poziomu najtandetniejszej chinszczyzny.
Wszystkie te problemy byłyby do "przełknięcia" gdyby serwis gwarancyjny
był normalny - w przypadku Citroena niestety nie jest.
Pzdr
TG
-
25. Data: 2011-12-13 07:11:51
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: "Agent" <w...@o...eu>
Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
news:jc57ps$i3f$1@inews.gazeta.pl...
> Agent wrote:
>>> Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale
>>> skoro to
>>> ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej
>>> miejsca w
>>> środku nie będzie.
>>>
>> Cordoba i Polo też były kiedyś na wspólnej płycie podłogowej a
>> miejsca chyba raczej było więcej w cordobie
>
> Polo i polo Classic to dwie różne bajki pod względem miejsca a Classic
> raczej już był podobny do Cordoby.
Co nie zmienia faktu że miały tą samą płytę podłogową. Natomiast sam
pewności nie mam bo nie siedziałem w żadnym aucie poza Cordobą i nie mam
porównania.
-
26. Data: 2011-12-13 09:26:28
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: AL <a...@s...tam>
W dniu 2011-12-13 06:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 12-12-2011 o 22:21:52 AL <a...@s...tam> napisał(a):
>
>
>>
>> mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow
>> zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami)
>>
>> W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie
>> skarzy (i kupuja kolejne rowniez 'france')
>
> To się lepiej jeszcze raz zastanów. W moim przypadku - C4GP też jest
> czwartym francuskim i na pewno będzie ostatnim Citroenem.
> Przyczynił się do tego głownie serwis Citroena, który traktuje klientów
> - tandetne materiały we wnetrzu - złażąca guma pokrywająca plastiki,
> delikatny stelaż foteli ("buja" się zarówno oparcie jak i siedzisko,
> naprawiane w ASO 3 razy), pekająca/wycierająca się "skóra" kierownicy itp.
>
czyzby znowu ksiegowi zaczeli wtracac swoje paluszki w produkcje?
Mialem wlasnie nadzieje, ze po FL (poznaje, bo swiatla dzienne ledowe sa
w zderzakach) jakosc sie poprawi i wyeliminowane zostana bolaczki
dotychczasowe (na cytrynkowym forum sporo ludzi skarzylo sie na pekajace
gabki w boczkach fotelu - od wysiadania) - z tego co piszesz o
materialach znaczy, ze moze byc jeszcze gorzej niz w pierwszych
wersjach? (w tym C4P po FL nie siedzialem w srodku, ale wczesniejsza
wersja wydawala sie byc OK)
A odnosnie kierownicy - slyszalem sporo narzekan na schodzaca skore
(dotyczylo to zwlaszcza C5 poprzedniej generacji).
Mialem w poprzedniej Xsarze kier. skorzana, teraz mam w Picasso - od 4
lat nie ma sladu zuzycia tego elementu (fakt, nie pracuje na budowie, to
ostrej skory nie mam ;) W sluzbowym C4 nie mam niestety skory - wiec
sie nie wypowiem, ale pamietam, ze w poprzednim sluzbowym Fordzie Fusion
- skora luszczyla sie jak cholera - wygladalo to bardzo paskudnie.
> To wszystko dzieje się w C4P/C4GP po FL czyli w modelach produkowanych
> od jesieni 2010 - Citroen zastosował "optymalizację kosztową", która
> zbiża jakość jego nowych wyrobów do poziomu najtandetniejszej
> chinszczyzny. Wszystkie te problemy byłyby do "przełknięcia" gdyby
> serwis gwarancyjny był normalny - w przypadku Citroena niestety nie jest.
>
sie przejade z ciekawosci poogladac.
Zakladam soebie jeszcze min. rok uzytkowania obecnego dupowozu - wiec
mam czas na przemyslenia. W kazdym badz razie na chwile obecna
przodowalo na liscie nastepcy obecnego XP wlasnie C4P, nastepny
C-Crosser (bo nowy outlander nie podoba mi sie z pyska).
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
27. Data: 2011-12-13 09:54:54
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 13-12-2011 o 09:26:28 AL <a...@s...tam> napisał(a):
> czyzby znowu ksiegowi zaczeli wtracac swoje paluszki w produkcje?
>
> Mialem wlasnie nadzieje, ze po FL (poznaje, bo swiatla dzienne ledowe sa
> w zderzakach) jakosc sie poprawi i wyeliminowane zostana bolaczki
> dotychczasowe
Od czasów Xsary Picasso jest coraz gorzej. C4GP z początków produkcji to
zupełnie inny samochód niż C4GP po FL.
Poniżej masz listę co zniknęło z C4P/C4GP po FL:
- oświetlenie kameralne (dostępne tylko w skórze wcześniej każdy excl.)
- nakładki progów w tylnych drzwiach
- podświetlenie przednich kieszeni w drzwiach
- poduszka kolanowa
- wzmocnienia drzwi
- podświetlenie nóg kierowcy i pasażera (brak nawet w excl.)
- zawieszenie pneumatyczne (C4P)
- zmiana koloru zegarów
- zmiana ilości wyświetlanych informacji na zegarach
- brak możliwości włączenia pozycyjnych świateł tylko po jednej stronie
samochodu
- zakończenia plastikowe szyn tylnych foteli
- brak możliwości wyłączenia lusterka elektrochromatycznego
- brak automatycznego obiegu wewnętrznego
- brak rolety tylnej szyby (C4P)
Elementy wnętrza które w C4GP były wykonane ze stopu ZNAL - po FL
występują jako plastikowe, lakierowane.
Kiedyś Citroen miał bardzo dobre zabezpieczenia antykorozyjne, teraz w
nowym C4GP podwozie praktycznie ma samą gołą blachę, fabryczna "pianka"
występuje tylko w pasie 15-20 cm po obwodzie, reszta płyty podłogowej to
goła blacha.
Tak jak jakiś czas temu skończyły się niezawodne silnki diesla VV/Audi,
zgasł mit niezawodnej Toyoty - tak teraz kończy się nierdzewiejący Citroen.
Lakier na samochodzie jest wodorozcienczalny i tak marnej jakości, że
plastikowe maskownice (na klapie tylnej) powodują jego wytarcie do gołej
blachy. W rocznym samochodzie pojawiają się "purchle" rudej.
Ślady po owadach na przedniej masce, serwis blacharski Citroena
zasugerował zostawić w spokoju - chemiczne środki mogą zmatowić lakier,
polerowanie jest ryzykowne ze względu na bardzo małą grubość powłoki.
Pzdr
TG
-
28. Data: 2011-12-13 11:25:53
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
scobowski <s...@a...tlen.pl> napisał(a):
> W dniu 2011-12-12 22:43, Marcin Jan pisze:
> > W dniu 2011-12-12 21:20, scobowski pisze:
> >> W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:
> >>> Witam grupę,
> > /.../
> >> W Vaniku siedzisz zupełnie inaczej - fotele są wyższe, mniej "leżysz" -
> >> dodatkowe centymetry w pionie oszczędzają centymetry w poziomie.
> >> Do tego dochodzi ci większa swoboda kształtowania wnętrza - poza
> >> niezależnymi fotelami (a choćby wywal sobie środkowy, żeby między
> >> fotelikami zmieścić nosidełko i gondolę) po schowki, półeczki i
> >> szufladki - które w kombiaku się po prostu nie zmieszczą.
> >> Przejedź się, obejrzyj, posiedź w każdym fotelu - sam oceń.
> >>
> >
> > nie mówiąc o tym że do vana łatwiej załadować dzieciarnie. Nie musisz
> > nurkować do środka.
> > pozdrawiam
> > marcin jan
> >
> true! nie schylasz sie i nie nurkujesz (już zapomnialem ;) )
> I do tego fajniej sie siedzi, wiecej sie widzi, lepiej sie czuje -
> patrząc na świat ponad dachami osobówek.
Tylko sie gorzej jezdzi, bardziej sie przechyla i slabo sobie radzi z bocznym
wiatrem. Kombi zazwyczaj po prostu prowadzi sie lepiej. A i najczesciej jest
cichsze, vany czesto sa jednobrylowe, wiec silnik jest slabiej wygluszony
(tutaj kwestia modelu).
Z wsadzaniem dzieciakow racja, pisalem wczesniej ,w kombi bol jest np zeby
wysiasc ze srodkowego siedzenia miedzy fotelikami, w vanie bez poblemu
(przynajmniej w XP/C4P, bo pewnie nie w kazdym).
Natomiast nie zgadzam sie z tym latwiejszym pakowaniem do bagaznika. W XP mam
560l, w ZXie kombi cos 550. Tylko ze 20cm dluzsze (bez skladania siedzen) i z
racji wytloczenia blotnikow prawie 10cm szersze przy klapie, bo kola nie sa
tak cofniete. Jest nizej, ale z punktu widzenia walizek, do kombika po prostu
zmieszcze wiecej i mam wygodniejszy dostep.
Oczywiscie powyzsze znika jesli porownac kombi do C4 GPktora po prostu ma
sporo wiekszy bagaznik.
C8 mozna jeszcze dostac w Belgii, Francji i paru innych miejscach, ale
wyraznie znika, jeszcze na wiosne byly 3 wersje wyposazenia, 3 silniki,
czerwony kolor. Teraz dwa kolory i dwa silniki. Resztki. Ale cena nie jest
wcale bardzo zla.
Tyle ze na 4 osoby to trzeba bardzo chciec. Ja przy 4 osobach bralbym ciagle
duze kombi. niekoniecznie c-funf....
--
pozdr
BrunoJ
XP'10, ZXbreak'97
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
29. Data: 2011-12-13 15:23:11
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
Franc <s...@w...pl> napisał(a):
> Dnia Mon, 12 Dec 2011 13:44:15 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):
>
> > BrunoJ <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> >
> > jeszcze tylko dodam ze jesli do tej pory miales zwykle c4, to kazde kombi
> > nawet tego samego rozmiaru bedzie subiektywnie wieksze, szczegolnie z tylu, z
> > racji prostego dachu z tylu.
>
> Mam zwykłe C4 i dopóki się nie pojawiły małe dzieci, to było OK. Z jednym
> też dawaliśmy jakoś radę. Ale teraz przy dwójce to już jest kiepsko. Jak
> pomyślę, co się będzie działo przy okazji wyjazdy na Boże Narodzenie to już
> jestem chory.
> Jest po prostu super-mocno ciasno. Fotele do przodu, bo z tyłu potrzebne
> miejsce na foteteliki. Bagażnik też nie jest z gumy. Pakowanie na maxa
> pomiędzy fotele, ale...
Prawda jest taka ze... auto jest ok, po prostu pakujesz za duzo rzeczy.
Kupisz wieksze auto i szybko sie okaze ze tez umiesz je zapakowac po sufit ;-)
Ja tak mialem jak sie przesiadlem ze zwyklego ZXa w kombi, wlasnie z okazji
drugiego dziecka. Przy piewszym wyjezdze wakacyjnym okazalo sie ze kombi tez
za male jest na wszystkie klamoty ;-)
>
> Dlatego też poszukuję najbardziej subektywnego miernika wnętrza - jego
> wymiarów. Zewnętrzne guzik mi dają, bo widzę jakie teraz samochody są
> napuchane/napompowane na zewnątrz - a to jakieś przetłoczenia, wytłoczenia
> itd.
>
> Odnośnie VAN a KOMBI - to nie mam preferencji. Nie miałem, ani nie
> jeździełm ani tym, ani tym. Chodzi tylko o wygodę i przestrzeń w środku.
Roznica jest fundamentalna, zarowno w sposobie wykorzystania przestrzeni jak i
wlasciwosciach trakcyjnych auta. Do tego dochodzi rowniez potencjalna roznica
klas - c4 nawet GP to ciagle kompakt, c5 to klasa srednia.
juz pisalem przy innych odpowiedziach. przy 2+2 bylbym sie mocno zastanawial.
W moim konkretnym przypadku nie ma dylematu, mam 2+3. czyli maly van na miasto
i docelowo duzy w trasy. Limuzyne sobie kupie na starosc ;-)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
30. Data: 2011-12-13 16:53:53
Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Od: omega_fan <o...@n...com>
>> Kup sobie S-Maxa albo Galaxy, silniki diesla te same, z miejscem na
>> pewno nie będzie problemu, no i mniejszy wstyd na mieście ;)
>>
> bo (chodzi o ten wstyd)?
Żartowałem... z zewnątrz jeszcze jako tako wygląda. Za to za kółkiem...
łomatko.
> Osobiscie wolalbym C8 miast Galaxy (ale jak ktos wspomnial nowki C8 juz
> nie uswiadczysz)
To dopiero jest syf. Zegary na środku, siedzenia miękkie i niewygodne...
jechałem taką taksówką kiedyś i tylko mnie to utwierdziło w przekonaniu,
że to beznadziejne auto. Jedyna fajna rzecz to odsuwane boczne drzwi.
Galaxy wygląda jak normalny samochód i nie mam ochoty puścić pawia za
każdym razem kiedy biorę w ręce kierownicę z nieobracającym się środkiem
i nie dostaję nerwicy w poszukiwaniu różnych wyświetlaczy rozrzuconych
po kabinie przez szalonego projektanta.
> S-max jest fajny (nawet bardzo) - ale IMHO laqdniejszy i wygodniejszy
> jest akurat C4GP - choc optycznie bardziej podoba mi sie ciut mniejszy C4P.
> Ale wszystko kwestia gustu.
>
> W kazdym razie C4GP na pewno bedzie bardziej 'ladowalny' i uniwersjalny
> niz C5 Tourer (brrr - co za nazwa - mogli zostac przy poprzedniej 'Break')
Każdy większy Van będzie lepszy dla rodziny niż kombi, w szczególności
jak trzeba z tyłu zmieścić 3 foteliki (wiem, że wątkotwórca ma 2).