  • 1. Data: 2011-12-12 14:10:05
    Temat: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Witam grupę,

    Bardzo chciałbym dokonać porównania wymiarów pomiędzy C4, C4 GP a C5
    tourer. Wymiary zewnętrzne mogę porównać bez większych problemów. Ale mnie
    interesują wymiary wnętrza - i tutaj mam problem.

    Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach
    nie ma. Google dają mnóstwo testów, ale o wymiarach w środku cisza.

    Na chwilę obecną w C4 się już przestajemy mieścić (na długość i szerokość).
    Dwójka dzieci (fotelik przodem + drugi tyłem) i żona siedzi z kolanami
    praktycznie na desce. Do tego bagażnik też przecież nie mały, ale bagaży
    jest zawsze b. dużo.

    Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to
    ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca w
    środku nie będzie.

    Ma ktoś może takie dane i poratuje spragnionego?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2011-12-12 14:29:52
    Temat: Re: C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro
    > ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca
    > środku nie będzie.

    Cordoba i Polo też były kiedyś na wspólnej płycie podłogowej a miejsca chyba
    raczej było więcej w cordobie

  • 3. Data: 2011-12-12 14:40:24
    Od: "BrunoJ " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Franc <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > środku nie będzie.
    >
    > Ma ktoś może takie dane i poratuje spragnionego?

    Danych nie mam, ale jesli przymierzasz sie do tak roznych aut jak C4, C4 GP i
    C5 Tourer to lepiej przejedz sie do salonu i pomacaj po prostu. To sa zupelnie
    rozne auta i numerki nie musza odpowiadac odczuciom.
    Najwiecej miejsca (realnie i subiektywnie) bedziesz mial w c4 GP. w GP
    siedzisz wyzej, nogi wypadaja inaczej niz w 'lezakach'. Do tego ogromny
    bagaznik. ale np dziwnie skladane siedzenia w drugim rzedzie.
    C5 jest wyraznie wiekszy od c4 ale ja osobiscie bylem kombikiem zawiedziony, i
    mam wrazenie ze w nowym jest mniej miejsca niz w mk1.
    Jesli nie przeszkasza ci vanowatosc c4 GP to zdecydowanie najlepszy wybor pod
    katem uniwersalnosci i przestrzeni w srodku. Na 4 osoby przemysl czy na pewno
    potrzebujesz GP.
    Ale znam osoby ktore wola klasyczne kombi od vana, wtedy C5 bedzie lepiej
    pasowal. Ja zreszta mam i kombi i vana mimo oczywistych zalet vana kombi mialo
    pare plusow, szczegolnie w temacie dlugosci bagaznika, i mam wrazenie ze
    latwiej bylo mi sie do kombika spakowac (niekonecznie wiecej, ale jakos
    wygodniej).

    pozdr
    Bruno, bydg
    Citroen XP'10, ZX Break'97

  • 4. Data: 2011-12-12 14:44:15
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    BrunoJ <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    jeszcze tylko dodam ze jesli do tej pory miales zwykle c4, to kazde kombi
    nawet tego samego rozmiaru bedzie subiektywnie wieksze, szczegolnie z tylu, z
    racji prostego dachu z tylu.

    pozdr
    Bruno

  • 5. Data: 2011-12-12 15:17:42
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 13:44:15 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

> [...]
    > nawet tego samego rozmiaru bedzie subiektywnie wieksze, szczegolnie z tylu, z

    Mam zwykłe C4 i dopóki się nie pojawiły małe dzieci, to było OK. Z jednym
    też dawaliśmy jakoś radę. Ale teraz przy dwójce to już jest kiepsko. Jak
    pomyślę, co się będzie działo przy okazji wyjazdy na Boże Narodzenie to już
    jestem chory.
    Jest po prostu super-mocno ciasno. Fotele do przodu, bo z tyłu potrzebne
    miejsce na foteteliki. Bagażnik też nie jest z gumy. Pakowanie na maxa
    pomiędzy fotele, ale...

    Dlatego też poszukuję najbardziej subektywnego miernika wnętrza - jego
    wymiarów. Zewnętrzne guzik mi dają, bo widzę jakie teraz samochody są
    napuchane/napompowane na zewnątrz - a to jakieś przetłoczenia, wytłoczenia
    itd.

    Odnośnie VAN a KOMBI - to nie mam preferencji. Nie miałem, ani nie
    jeździełm ani tym, ani tym. Chodzi tylko o wygodę i przestrzeń w środku.

    --
    Franc

  • 6. Data: 2011-12-12 15:34:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 14:10:05 +0100, Franc napisał(a):

    > Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to
    > ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca w
    > środku nie będzie.

    Nie jest ta sama i nigdy nie była.
    Wszystkie Pikusie od początku budowane są na Berlingo.
    Więc Xsara Picasso ma płytę od Berlingo I
    C4 Picasso ma płytę od aktualnego Berlingo
    GP ma jeszcze ekstra wstawkę z tyłu.

    Sporo danych znajdziesz na http://www.cars-data.com

    Ale zupełnie nie rozumiem problemu zapakowania 2+2 w takim aucie. Zero
    problemów, niezależnie od wieku.
    3+2 albo 2+3 to już zaczyna być pewna woltażerka, ale przy elastyczności
    Pikusiów zawsze była do załatwienia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 7. Data: 2011-12-12 16:06:54
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]
    > problemów, niezależnie od wieku.
    > 3+2 albo 2+3 to już zaczyna być pewna woltażerka, ale przy elastyczności

    On pisal ze do zwyklego c4 sie nie miesci.
    Cos w tym jest, ja w prawdzie powozilem ZXem 2+3, ale foteliki zajmuja
    naprawde duzo miejsca, ja przekladalem foteliki tak zeby za fotelem kierowcy
    miec ten mniejszy, inaczej mialem problem z ustawieniem swojego krzesla
    poprawnie. Picasso definitywnie rozwiazalo problem, chociaz momentami ciut
    wiecej miejsca z tylu tez by sie przydalo (bardzo zalezy od tego jaki fotelik
    jest). Natomiast bagaznik mimo ze robi dobre wrazenie wypada tak sobie w
    porownaniu do ZX kombi (odpowiednio Xsara kombi, c4 kombi niestety nie bylo, a
    szkoda bo mysle ze sprzedawalby sie baaardzo dobrze).
    W dalszym ciagu polecam przebiezke do salonu i przymiarke. Ja przymierzalem
    sie do C5 tourera z fotelikami. Rowniez dlatego ze wymiary wnetrza ktore
    znajdziesz niekoniecznie wykazuja wszystkie wypuklosci do srodka (raczki,
    korbki, duperelki). W przypadku C5 zwroc uwage na przetloczone tylne siedzenie
    (jesli ktos mialby siedziec po srodku), w przypadku C4 GP sprawdz dobrze
    zakres przesuwalnosci foteli. nie pamietam teraz dokladnie, ale wiec ze mi cos
    nie pasowalo wlasnie z drugim rzedem. mimo ze van to ciagle tylko kompakt. Tak
    naprawde wygodne bylo dopiero C8, ale juz nie do kupienia u nas.

    --
    pozdr
    BrunoJ

  • 8. Data: 2011-12-12 16:09:23
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    > Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to
    > ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca w
    > środku nie będzie.

    Kup sobie S-Maxa albo Galaxy, silniki diesla te same, z miejscem na
    pewno nie będzie problemu, no i mniejszy wstyd na mieście ;)

  • 9. Data: 2011-12-12 16:16:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 15:06:54 +0000 (UTC), b...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > jest). Natomiast bagaznik mimo ze robi dobre wrazenie wypada tak sobie w
    > porownaniu do ZX kombi (odpowiednio Xsara kombi, c4 kombi niestety nie bylo, a
    > szkoda bo mysle ze sprzedawalby sie baaardzo dobrze).

    No właśnie.. wrażenie jest takie sobie. A później pakujesz, pakujesz i
    zapakować nie możesz. Ma 560 litrów

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 10. Data: 2011-12-12 16:35:32
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-12-12 16:09, omega_fan pisze:

    > Kup sobie S-Maxa albo Galaxy, silniki diesla te same, z miejscem na
    > pewno nie będzie problemu, no i mniejszy wstyd na mieście ;)

    bo (chodzi o ten wstyd)?

    Osobiscie wolalbym C8 miast Galaxy (ale jak ktos wspomnial nowki C8 juz
    nie uswiadczysz)

    S-max jest fajny (nawet bardzo) - ale IMHO laqdniejszy i wygodniejszy
    jest akurat C4GP - choc optycznie bardziej podoba mi sie ciut mniejszy C4P.
    Ale wszystko kwestia gustu.

    W kazdym razie C4GP na pewno bedzie bardziej 'ladowalny' i uniwersjalny
    niz C5 Tourer (brrr - co za nazwa - mogli zostac przy poprzedniej 'Break')

    --
    pozdr
    Adam (AL)