    From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Sat, 17 Mar 2012 16:12 +0100

    Edek Pienkowski wrote:

    > jak większość programistów stosuje KISS,
    > gubiąc połowę szczegółów najczęściej i potem nie chce działać.
    > No, ale jest proste.

    Wg mnie, szczegóły to gubią właśnie ci, którzy stosują rozwiązania
    skomplikowane. Nawymyślają sobie jakiś przerost formy nad treścią (czy to
    przez nadużywanie technik obiektowych, czy przez nadużywanie szablonów),
    przez co na szczegóły zabraknie już czasu.

    > KISS to bełkot. Niestety masa programistów postępuje mniej więcej tak,
    > że wątki są skomplikowane, boost jest skomplikowany, w ogóle
    > po co skomplikowane rozwiązania, nie musżę się uczyć i powiem,
    > że KISS! Alleluja i do przodu.

    Prostych rozwiązań należy używać tam, gdzie są. Skomplikowanych - wyłącznie
    tam, gdzie nie ma prostych.
    Wymienione wyżej wątki: jeśli ktoś ich używa tam, gdzie spokojnie poradziłby
    sobie program jednowątkowy, to szuka sobie (a często i nie sobie, tylko
    pozostałym współpracownikom) kłopotów. Nie chodzi o to, żeby tych rozwiązań
    się nie uczyć, tylko aby jedynym powodem ich używania nie było to, że akurat
    poświęciłem ileś czasu na ich naukę - i koniecznie tę wiedzę muszę
    natychmiast wykorzystać.