  • Data: 2012-03-17 11:16:01
    Temat: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 17 Mar 2012 11:17:57 +0100, wloochacz napisal:

    > Dlaczego tylko w tym przypadku? Dlaczego nie w każdym przypadku?

    Gdy mowa o konsekwencjach błędów w rodzaju ludzkiego zdrowia i życia,
    to bezbłędność jest najważniejsza. Czasem ważniejszy jest czas i ilość
    ficzerów, np. oprogramowania do blogowania czy CRM, wtedy prostota
    pomaga uzyskać szybciej dobre wyniki. Bezbłędność i czas wykonania
    to tradeoff, czy to się akceptuje czy nie. Jak chce się sprzedać
    system z SLA 99,999% to nagle okazuje się, że nie wszystkie
    organizacje są w stanie coś takiego stworzyć, bo to nie takie proste.

    > Coś na siłę ta argumentacja - mam rozumieć, że jak coś jest proste, to
    > zostało wymyślone przez prostaka (prostego człowieka) - ergo jest
    > bezwzględnie gorsze i pewnie błędne?

    Na siłę to Ty obracasz kota ogonem. Nie wiem, czy chciałbyś -
    odpukać, nikomu nie życzę nic złego -
    być pod respiratorem z następującym certyfikatem:
    "Certyfikat normy EU-53246732: 10 naszych programistów przez 10
    dni patrzyło się na nasz kod napisany zgodnie z zasadą KISS i nie
    zauważyło błędu.". Bo do tego sprowadza się KISS.

    Ja jedynie argumentuję, że proste nie zawsze jest lepsze, odwrotny
    argument to już Ty stworzyłeś - nie chciałem nikogo urazić. Mnie
    po prostu wpienia to, jak większość programistów stosuje KISS,
    gubiąc połowę szczegółów najczęściej i potem nie chce działać.
    No, ale jest proste.

    > Jak dla mnie to bełkot... Tak samo jak twierdzenie, iż "KISS jest
    > właśnie dla ludzi głupich".

    KISS to bełkot. Niestety masa programistów postępuje mniej więcej tak,
    że wątki są skomplikowane, boost jest skomplikowany, w ogóle
    po co skomplikowane rozwiązania, nie musżę się uczyć i powiem,
    że KISS! Alleluja i do przodu.

    Edek