  • Data: 2012-03-17 16:17:22
    Temat: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, March 17, 2012 3:12:00 PM UTC, Wojciech Jaczewski wrote:

    > Prostych rozwiązań należy używać tam, gdzie są. Skomplikowanych - wyłącznie
    > tam, gdzie nie ma prostych.
    > Wymienione wyżej wątki: jeśli ktoś ich używa tam, gdzie spokojnie poradziłby
    > sobie program jednowątkowy, to szuka sobie (a często i nie sobie, tylko
    > pozostałym współpracownikom) kłopotów. Nie chodzi o to, żeby tych rozwiązań
    > się nie uczyć, tylko aby jedynym powodem ich używania nie było to, że akurat
    > poświęciłem ileś czasu na ich naukę - i koniecznie tę wiedzę muszę
    > natychmiast wykorzystać.

    O to to. Pracuje nad biblioteka C++ ktorej oryginalni autorzy (ktorzy juz odeszli z
    firmy) nawsadzali szablony gdzie tylko sie dalo. Kod budowal sie niemilosiernie
    dlugo, debugowanie go trwalo wiecznosci bo debugger musial sie przebic przez stosy
    roznych wersji szablonow, a kod wcale nie byl znaczaco szybszy od wersji ktora go
    zastapilismy - uzywajacej zwyklego polimorfizmu na funkcjach wirtualnych.

    RW