  • Data: 2012-03-18 18:07:59
    Temat: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 17 Mar 2012 16:12:00 +0100, Wojciech Jaczewski napisal:

    > Wg mnie, szczegóły to gubią właśnie ci, którzy stosują rozwiązania
    > skomplikowane. Nawymyślają sobie jakiś przerost formy nad treścią (czy
    > to przez nadużywanie technik obiektowych, czy przez nadużywanie
    > szablonów),
    > przez co na szczegóły zabraknie już czasu.

    Udziwnianie bez sensu jest bez sensu. Ale code style to kwestia nie
    pojedynczego programisty, a projektu; a każdy projekt ma swoje
    preferencje. Znam takie, gdzie są prawie same template'y (fakt,
    kompiluje się ze 2 godziny) tak jak w bibliotece standardowej, tylko
    że gorsze od większości boosta.

    > Prostych rozwiązań należy używać tam, gdzie są. Skomplikowanych -
    > wyłącznie tam, gdzie nie ma prostych.

    Ok, skreślmy C++, w C wszystko da się napisać. Dla osoby, która
    nie używa template'ów, bo nie lubi, kod może wyglądać na skomplikowany
    podczas gdy tak naprawdę jest dużo prostszy, bo programowanie generyczne
    po to właśnie powstało, żeby ułatwiać niektóre rzeczy, to jeden tylko
    przykład. Kwestia skomplikowania czy też nie zależy mocno od dostępnych
    - tak to się chyba nazywa - struktur poznawczych. Dla mnie Perl
    na przykład wygląda na mega skomplikowany, a podejrzewam, że wcale nie
    jest, tylko ja go akurat słabiutko znam.

    > Wymienione wyżej wątki: jeśli ktoś ich używa tam, gdzie spokojnie
    > poradziłby sobie program jednowątkowy, to szuka sobie (a często i nie
    > sobie, tylko pozostałym współpracownikom) kłopotów. Nie chodzi o to,
    > żeby tych rozwiązań się nie uczyć, tylko aby jedynym powodem ich
    > używania nie było to, że akurat poświęciłem ileś czasu na ich naukę - i
    > koniecznie tę wiedzę muszę natychmiast wykorzystać.

    Jeżeli ktoś, kto się dopiero co nauczył wątków decyduje o tym,
    jakich bibliotek użyć, to jest to problem organizacyjny, a nie ma
    nic wspólnego z kiss czy yagni. W zorganizowanym środowisku
    wpływ ma kilka osób, w tym bardziej doświadczone od takiego
    studenta 3 roku.

    Edek