  • 71. Data: 2010-01-06 21:43:09
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

    > Dlatego mnie EVF nie obchodzi. Jak jeszcze jest tak cienki jak teraz (poza
    > G1) to tym bardziej. Wierzę, że w tym temacie się pozmienia wiele, ale na
    > to przyjdzie poczekać.

    Dołączany do Ep2 jest podobno na poziomie dużych G Panasonica.

    > Jakaś szansa na to jeszcze jest, że taki aparat powstanie. Wystarczyłoby
    > np, z A450 wywalić lustro, wizjer, zmienić akumulator na mniejszy, coś
    > jeszcze zrobić z bagnetem. Ale na to przyjdzie poczekać jeszcze pewnie.
    > Canon czy nikon niestety pewnie nie zmuszą się do stabilizacji w body. a
    > szkoda.

    A ja się zastanawiam czy Canon w ogóle zrobi EVILa jako produkt
    równoległy do "prawdziwych" dSLR. Może w dalekiej przyszłości kiedy
    technologia dojrzeje i z niskiej i średniej półki lustra znikną (a może
    wyższej też). Na razie spodziewałbym się G14 (przykładowo) z matrycą
    APS-C.

    m.
    --
    Histories are more full of examples of the fidelity of dogs
    than of friends - Alexander Pope

  • 72. Data: 2010-01-06 22:24:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-06 09:40, John Smith wrote:
    > Z systemu lustrzankowego nie zamierzam rezygnować, a EVIL ma sens jako:
    > a) mały samodzielny aparat z naleśnikiem
    > b) mały zapasowy korpus do posiadanego systemu

    Też nie mam zamiaru rezygnować z lustrzanki oraz ergonomii jaką daje.
    Optyczny wizjer z podglądem przez obiektyw, szybkość, wygoda w zamian
    jedynie za rozmiary i wagę.
    EVIL za to ma sens jako codzienny sprzęt do plecaka. Coś co zawsze można
    mieć przy sobie i jakościowo nie ustępuje lustrzance tak znów wiele.

    > Ja np nie widzę specjalnie sensu kupowania i noszenia dodatkowego zooma
    > UWA. Wolę czasem podłączyć "nieoptymalny", ten co już mam. Dla mnie
    > takie rozwiązanie jest bardziej optymalne, w tym kosztowo.

    Ale tam gdzie możesz wziąć takiego zooma lustrzankowego możesz też i wziąć
    po prostu lustrzankę, z której przecież nie rezygnujesz. W czym EVIL
    będzie lepszy?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 73. Data: 2010-01-06 22:31:44
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-06 22:43, Mikolaj Machowski wrote:
    > Dołączany do Ep2 jest podobno na poziomie dużych G Panasonica.

    Ok, możesz podać jaką ma rozdzielczość?

> [...]
    > technologia dojrzeje i z niskiej i średniej półki lustra znikną (a może
    > wyższej też). Na razie spodziewałbym się G14 (przykładowo) z matrycą

    Chyba tylko canon pozostał przy zaawansowanych kompaktach tego typu -
    czyli mały, zwarty, aparat z wieloma funkcjami. Reszta ma chyba tylko już
    ultra zoomiki z 25x :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 74. Data: 2010-01-06 22:41:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-06 23:24:41 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

> [...]
    > EVIL za to ma sens jako codzienny sprzęt do plecaka. Coś co zawsze można
    > mieć przy sobie i jakościowo nie ustępuje lustrzance tak znów wiele.

    Tylko że na chwilę obecną oznacza to ograniczenie się do naleśnika (po
    jednym w każdym systemie póki co), a to dla wielu zbyt duże
    ograniczenie. Po założeniu zuma, choćby kitowego, kompaktowość idzie
    się paść.
    Ostatnio w którejś macalni wypatrzyłem S90 - to jest aparat do noszenia
    na codzień.

    de Fresz

  • 75. Data: 2010-01-06 22:43:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-05 11:54, cichybartko wrote:
    > Aktualnie sytuacja na papierze wygląda tak że ceną Samsung na razie
    > chyba nie będzie konkurować:
    > NX10 + 30mm Pancake lens: ?649.99
    > NX10 + 18-55OIS lens+50-200OIS: ?699.99
    > NX10 +18-55OIS + 30mm Pancake lens: ?749.99
    > to z dpreview.

    18-550? niezły zakres - do tego jeszcze z IS :D
    ;)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 76. Data: 2010-01-06 23:24:53
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

    > Ok, możesz podać jaką ma rozdzielczość?

    1,44 miliona punktów.

    > Chyba tylko canon pozostał przy zaawansowanych kompaktach tego typu -
    > czyli mały, zwarty, aparat z wieloma funkcjami. Reszta ma chyba tylko już
    > ultra zoomiki z 25x :)

    Chyba tak. I jak wpakują do niego APS-C utrzymując niską cenę to wykoszą
    spory segment konkurencji z własnymi dSLR entry level na dokładkę ;)

    m.
    --
    If you are going to rape, pillage and burn,
    be sure to do things in that order. P.J.Plauger

  • 77. Data: 2010-01-06 23:33:08
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:
    [...]
    > Ale tam gdzie możesz wziąć takiego zooma lustrzankowego możesz też i wziąć
    > po prostu lustrzankę, z której przecież nie rezygnujesz. W czym EVIL
    > będzie lepszy?

    Na przykładzie chociażby Olka w tym np., że idąc sobie na spacer bądź
    jadąc na wycieczkę chcesz mieć ze sobą mały zgrabny evil z w miarę
    uniwersalnym szkłem, ale chciałbyś mieć jeszcze możliwość pstryknięcia
    paru fotek makro. Po co targać lustro z dwoma szkłami, jak można wziąć
    EP1 w kieszeń i np. 35/3.5 z dopiętym konwerterem w drugą kieszeń. Póki
    co, nie zanosi się aby takie szkło pojawiło się w m4/3. Jest to tylko
    jeden z przykładów, że dedykowana przejściówka do szkieł "starszego
    brata" ma sens.

    --
    marcin

  • 78. Data: 2010-01-06 23:40:01
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-06 23:41, de Fresz wrote:
> [...]
    > jednym w każdym systemie póki co), a to dla wielu zbyt duże
    > ograniczenie. Po założeniu zuma, choćby kitowego, kompaktowość idzie się

    Bo w dzisiejszym obiektywie to absolutnie musi być silnik, brak popychacza
    i stabilizacja, do tego jeszcze zoom 10x. No i taki obiektyw puchnie.
    Przyjrzyj się starym śrubokręciakom od pentaksa - dało się zrobić małe,
    nawet pełnoklatkowe. Dzisiaj byś powiedział - nie ma zooma, jak na stałkę
    ciemne itd. No i właśnie. Tak źle i tak niedobrze.

    > Ostatnio w którejś macalni wypatrzyłem S90 - to jest aparat do noszenia
    > na codzień.

    S90 to inna kategoria. Stoi w jednym rzędzie z ultra slimami i podobnymi.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 79. Data: 2010-01-06 23:49:38
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:

    > Ok, możesz podać jaką ma rozdzielczość?

    Taką jak w G1, 1440000 punktów.

    --
    marcin

  • 80. Data: 2010-01-06 23:57:43
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-07 00:33, mt wrote:
> [...]
    > co, nie zanosi się aby takie szkło pojawiło się w m4/3. Jest to tylko
    > jeden z przykładów, że dedykowana przejściówka do szkieł "starszego

    Taki olek e-410 z uniwersalnym szkłem nie odbiega wielkością od evila z
    uniwersalnym. Dla mnie ten sam rząd wielkości.
    Evil z konwerterem (i EVF) od lustra w sumie nie różni się wymiarami
    niczym poza tym, że przestrzeń od lustra do obiektywu się idealnie marnuje.

    Miałeś w rękach np biotara? albo chociażby jupitera? To malutkie stare,
    jasne stałki. Całkiem niezłe, bardzo kompaktowe i działające na aparatach
    z podobnymi odległościami do matrycy (tj. bez lustra). Jedyne co to nie
    mają AF, stabilizacji i popychacza przysłony, ale to nie te czasy były.
    Czemu nie da się zrobić zbliżonego czegoś na evile?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564