  • 31. Data: 2010-01-04 14:05:42
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Możesz się pomylić - w końcu to szajsung, a jeszcze ma adapter do
    > pentaksowych szkieł ... może dorobią drugi, do np. canonowskich, albo
    > nikonowskich? :)

    Ale ta przejsciowka to zwykla mechaniczna redukcja.
    Bez przenoszenia info chocby o przeslonie. Jak myslisz, ile ludzi kupi ze
    wzgledu na istnienie takiej przejsciowki aparat ?
    Do praktycznie kazdego systemu istnieja przejsciowki z dowolnego innego
    systemu. W micro 4/3 i 4/3 sa to przejsciowki bez elementu optycznego.

  • 32. Data: 2010-01-04 14:07:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 14:51:52 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Tobie wystarczy, że producent przemyślał sprawę.

    Gdzie tam. Dla mnie w tej chwili nie ma na rynku aparatu bez wad. Ale
    nie wieszczę totalnej klęski z wyjściem każdego nowego aparatu, który
    zawodzi moje oczekiwania. Bo to nie ma sensu i rzeczywistość pokazuje,
    że moje zdanie w tej materii jest w mniejszości.

    > Ja dopytuję o konkrety.
    > Czym będzie konkurował nowy produkt? Tylko ceną?

    Głównie napisem na body. Każdy aparat, w każdym segmencie ma mocne i
    slabe strony - ot weźmy EP1/2 i GF1 - z tych dwóch można by zrobić
    jeden, niemal idealny. Jakie są mocne strony NXa? Patrząc po
    dotychczasowych informacjach za wiele ich niby nie ma, ale podobnie
    jest w segmencie low-end luster czy w tonie kompaktów. A się sprzedają.
    Jak dotąd Samsung w dziale foto był producentem którego można z
    angielskiego określić "me too!", miał jakieś przebłyski kreatywności
    (zdaje się pierwszy dotykowy ekran, pierwszy z przyciskami z funkcjami
    zależnymi od tego co na ekranie), a tak poza tym ot, nic wybitnego. Coś
    tam z rynku zgarnął, ale trochę czuć, że to gigantyczna korporacja
    działająca na kilkudziesięciu obszarach, od statków, przez różnoraką
    elektronikę, po karty pamięci. I biznes fotograficzny to takie tylko
    tam popiardywanie (w skali całej firmy) - możliwe że spełnienie
    aspiracji syna któregoś z dyrektorów.

    > Zaprzeczasz, że stabilizacja matrycy zajmuje miejsce i że jej wywalenie
    > pomaga zredukować wymiary aparatu?

    Oczywiście że nie, sam to tu gdzieś wcześniej napisałem. Ale skąd
    bierzesz przekonanie, że dało się zrobić ten aparat jeszcze mniejszy,
    że przy tej matrycy, przy tych możliwościach techniczno-budżetowych to
    nie jest absolutny limit?

    de Fresz

  • 33. Data: 2010-01-04 14:08:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 13:38:04 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Dla mnie konkurencją będzie dopiero mały EVIL APS-C od Canona z
    > naleśnikiem EF-x 22/2 i przejściówką na obiektywy, które mam.
    > Jeśli będzie poniżej 2kPLN to jestem ugotowany na długo. :-)

    Zgaduję, że jak zaczniesz teraz odkładać po 2-3 dychy miesięcznie, to
    do czasu spełnienia tych warunków powinieneś mieć całą kwotę ;-)

    de Fresz

  • 34. Data: 2010-01-04 14:17:36
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):
> [...]
    > zawodzi moje oczekiwania. Bo to nie ma sensu i rzeczywistość pokazuje,
    > że moje zdanie w tej materii jest w mniejszości.

    Mi też tego w usta nie wkładaj. To, że zwróciłem uwagę jedynie na słabe
    punkty nie oznacza wieszczenia totalnej klęski.

    > Głównie napisem na body. [..] I biznes fotograficzny to takie tylko tam
    > popiardywanie (w skali całej firmy) - możliwe że spełnienie aspiracji
    > syna któregoś z dyrektorów.

    No to słabo.

> [...]
    > bierzesz przekonanie, że dało się zrobić ten aparat jeszcze mniejszy, że
    > przy tej matrycy, przy tych możliwościach techniczno-budżetowych to nie

    Czyli gonią na razie za liderem i jeszcze chwilę potrwa, zanim NX
    zacznie być realną konkurencją.

    --
    Mirek

  • 35. Data: 2010-01-04 14:19:24
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Zgaduję, że jak zaczniesz teraz odkładać po 2-3 dychy miesięcznie, to do
    > czasu spełnienia tych warunków powinieneś mieć całą kwotę ;-)

    Jak nie powstanie coś takiego w najbliższe 2 lata, to później już nikt
    na to nie będzie czekał. :-)

    --
    Mirek

  • 36. Data: 2010-01-04 14:22:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 10:34, Łukasz Bąk <n...@n...pl> wrote:

    > eee... nie wierze. Ja nie lubię lifeview z wielu przyczyn i myślę
    > że nie jestem jedynym klientem firm produkujących aparaty fotograficzne
    > z takim zdaniem. ;)

    jesli nikon wypusci swoj model flagowy z celownikiem elektronicznym
    bez tego archaicznego lustra to polubisz i inni tez .
    najprawdopodobniej taki aparat stanie sie obiektem marzen i westchnien
    wielu.

  • 37. Data: 2010-01-04 14:45:10
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Przede wszystkim poszerzenie oferty na rynku.

    I dlatego go kupisz? ;-)

    >...Samsung może zaoferować przede wszystkim niższe ceny optyki czy
    >akcesoriów.

    Jak kazda inna firma. Tylko jakos zadna nie robi tego w praktyce ;)

    > Sprawa AF też na razie nie jest rozstrzygnięta i można w tym temacie wiele
    > zrobić. Kolejny atut to rozmiar fizyczny matrycy, jeśli chodzi użyteczność
    > wysokich ISO to matryce APS-C lepiej wypadały pod tym względem niż
    > konstrukcje 43.

    Statystyczny nie wie co to jest ISO.

    > Crop też nie jest bez znaczenia z Heliosa w Samsungu będę mieć 82,5 a u
    > Panasonica już 110.

    Statystyczny nie wie co to "Helios", "crop" itd

    > Kolejna sprawa to obiektywy firm trzecich, może

    Statystyczny kupuje najtansza lustrzanke z jednym szklem.

    > łatwiej będzie dostosować istniejące konstrukcje niż w przypadku m43,
    > ciekawe co taki Samyang zaoferuje. Twoje malkontenctwo przypomina trochę
    > sytuację gdy na rynek lustrzanek wchodziło Sony, wielu robiło sobie żarty,

    To lamerzy. Ja nie zartowalem.

    > a dziś sytuacja jest taka że system się strasznie rozbudował i jest jednym
    > z najważniejszych graczy. Samsung jeśli nie nawali ma szanse coś dla
    > siebie wyrwać z tego tortu.

    Dla statystycznego ten Samsung ma jedna podstawowa wade - nie jest
    lustrzanka.
    A powszechnie wiadomo, ze lustrzanki sa najlepsze, nawet jak nie sa.
    Nie ma za to zadnych zalet ponad m43 - jesli juz ktos chce kupic "nie
    lustrzanke".

    > (z tego co pamiętam to sam chyba szukasz luzem Panasonic Lumix G Vario HD
    > 14-140mm f/4.0-5.8 ASPH).

    Dokladnie na odwrot - kupilbym samo body DMC-GH1, bez szkla.

  • 38. Data: 2010-01-04 14:57:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 15:17:36 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Mi też tego w usta nie wkładaj. To, że zwróciłem uwagę jedynie na słabe
    > punkty nie oznacza wieszczenia totalnej klęski.

    No dobra, faktycznie nie Ty napisałeś że to będzie klapa, ale Twoje
    stwierdzenia o gonieniu starych modeli i tym co mogli, a nie zrobili
    zabrzmiały w tym tonie.

    > No to słabo.

    Ale nie przyjmuj tego za prawdę objawioną ;-) - to tylko moje
    spostrzeżenia. Możliwe że chcą zmienić podejście, zobaczymy ile
    nadrobią marketingiem (w tym - ceną, choć nie spodziewam się dużo
    niższej od konkurencji).

    > Czyli gonią na razie za liderem i jeszcze chwilę potrwa, zanim NX
    > zacznie być realną konkurencją.

    Gonią, nie gonią, będą realną siłą na rynku (jak dużą - jeszcze się
    przekonamy, tak naprawdę pewnie dopiero pod koniec przyszłego roku) -
    już z samego tego powodu Panas&Olek powinni się ciut bardziej starać.

    de Fresz

  • 39. Data: 2010-01-04 16:26:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > jesli nikon wypusci swoj model flagowy z celownikiem elektronicznym
    > bez tego archaicznego lustra to polubisz i inni tez .

    To zupełnie tak, jak było z wyśmiewaniem LV na początku, gdy oferował to
    Olympus. Gdy zaoferował Canon, czy Nikon (nie pamiętam, który był
    pierwszy), to nagle stało się to pożądaną funkcją, a w każdym razie jej
    brak zaczęto wytykać innym korpusom. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 40. Data: 2010-01-04 16:41:42
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > bez tego archaicznego lustra to polubisz i inni tez .
    > najprawdopodobniej taki aparat stanie sie obiektem marzen i westchnien

    Być może to subiektywne odczucie ale chociażby dla tego naturalnego
    podglądu którego zabraknie wzdychanie do oglądania pikseli jakoś
    nigdy nie będzie mnie dotyczyć.

    Ale super, fajnie. Masz pan rację. Będzie kupa nowych parametrów do
    mądrości ludowych - rozdzielczość podglądu, wierność oddania koloru
    i inne. Teoretycy już marzą.

    --
    Łukasz Bąk