    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Date: Mon, 4 Jan 2010 15:07:00 +0100

    On 2010-01-04 14:51:52 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Tobie wystarczy, że producent przemyślał sprawę.

    Gdzie tam. Dla mnie w tej chwili nie ma na rynku aparatu bez wad. Ale
    nie wieszczę totalnej klęski z wyjściem każdego nowego aparatu, który
    zawodzi moje oczekiwania. Bo to nie ma sensu i rzeczywistość pokazuje,
    że moje zdanie w tej materii jest w mniejszości.

    > Ja dopytuję o konkrety.
    > Czym będzie konkurował nowy produkt? Tylko ceną?

    Głównie napisem na body. Każdy aparat, w każdym segmencie ma mocne i
    slabe strony - ot weźmy EP1/2 i GF1 - z tych dwóch można by zrobić
    jeden, niemal idealny. Jakie są mocne strony NXa? Patrząc po
    dotychczasowych informacjach za wiele ich niby nie ma, ale podobnie
    jest w segmencie low-end luster czy w tonie kompaktów. A się sprzedają.
    Jak dotąd Samsung w dziale foto był producentem którego można z
    angielskiego określić "me too!", miał jakieś przebłyski kreatywności
    (zdaje się pierwszy dotykowy ekran, pierwszy z przyciskami z funkcjami
    zależnymi od tego co na ekranie), a tak poza tym ot, nic wybitnego. Coś
    tam z rynku zgarnął, ale trochę czuć, że to gigantyczna korporacja
    działająca na kilkudziesięciu obszarach, od statków, przez różnoraką
    elektronikę, po karty pamięci. I biznes fotograficzny to takie tylko
    tam popiardywanie (w skali całej firmy) - możliwe że spełnienie
    aspiracji syna któregoś z dyrektorów.

    > Zaprzeczasz, że stabilizacja matrycy zajmuje miejsce i że jej wywalenie
    > pomaga zredukować wymiary aparatu?

    Oczywiście że nie, sam to tu gdzieś wcześniej napisałem. Ale skąd
    bierzesz przekonanie, że dało się zrobić ten aparat jeszcze mniejszy,
    że przy tej matrycy, przy tych możliwościach techniczno-budżetowych to
    nie jest absolutny limit?

    de Fresz