  • 21. Data: 2009-04-07 07:33:36
    Temat: Re: Bateria podtrzymująca pamięć
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Apr 6, 6:51 pm, Piotr Gałka <p...@C...pl>
    wrote:

    > Rzuciłem okiem co tu słychać no i w paru tematach coś mnie podkusiło, aby
    > się odezwać.

    Rob tak jak ja, odczekuj pierwsza reakcje pytajacego...
    A potem albo baw sie dobrze flejmem, albo olej :)

    A co, pamietamy, z Twojej ksiazki uczylem sie mikroklockow - pierwszy
    i ostatni moj podrecznik w hobby, potem byly tylko appnoty i
    datasheety :#
    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 22. Data: 2009-04-07 11:02:03
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik "aw" napisał:

    Masz rację. Nie zamierzam dyskutować o elektronice z siedmiolatkiem
    który nie odróżnia kondensatora od bateri.

    No to spieprzaj buraku na drzewo. Co tu jeszcze robisz?

    Bogdan

  • 23. Data: 2009-04-07 11:05:31
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > W tytule wątku jest: Bateria podtrzymująca pamięć.
    > Bateria okazała się kondensatorem.

    No i co z tego ma wynikać? Pomyłka jest rzeczą ludzką. Nie ma głupich pytań,
    lecz głupie są odpowiedzi. Szczególnie Twoje wypociny. Pisz książke, albo
    blog a stąd sp... Poniał buraczek?

    Bogdan

  • 24. Data: 2009-04-07 11:25:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bogdan,

    [...]

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    i oczywiście *PLONK!* - niech sobie troll poburaczy w nicość.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2009-04-08 10:08:20
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No i co z tego ma wynikać? Pomyłka jest rzeczą ludzką. Nie ma głupich
    > pytań,
    > lecz głupie są odpowiedzi. Szczególnie Twoje wypociny. Pisz książke, albo
    > blog a stąd sp... Poniał buraczek?

    Może faktycznie niezbyt szczęśliwie się wyraziłem chcąc zwrócić uwagę, że
    pamięć nie musi wymagać baterii do pamiętania.
    Tak sugerowały Twoje własne obserwacje, a wyrażone zdziwienie sugerowało
    (bardzo wyraźnie !), że nie bierzesz takiej możliwości pod uwagę.
    Mylisz się głęboko sądząc, że baterii nie wymagają tylko nowoczesne pamięci.
    Tu jest karta EEPROMu produkcji SONY z 89r.
    http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/C/X/K
    /1/CXK1012P.shtml
    Już wtedy (a pewnie parę lat wcześniej, bo to nie był chyba ich pierwszy
    EEPROM) bateria czy supercap (szczególnie firmie SONY) zaczęły być potrzebne
    tylko do zegarka a nie do pamięci.
    Gdyby to radio było nie starsze jak jakieś 20 lat (10 letnie radio też
    mógłbyś nazwać "Sony (staroć)") i zawierało też zegarek (nie jestem
    jasnowidzem - tego nie wiem) to wszystko byłoby jasne.
    Mam w domu pewne starocie (18lat), które do pamiętania ustawionych zakresów
    stosują EEPROMy SONY więc te EEPROMy to nie były jakieś unikaty tylko
    normalnie stosowane w sprzęcie powszechnego użytku elementy.

    A teraz z Twojego wątku sp...adam.
    P.G.

  • 26. Data: 2009-04-08 10:49:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Wednesday, April 8, 2009, 12:08:20 PM, you wrote:

    [...]

    > Mam w domu pewne starocie (18lat), które do pamiętania ustawionych zakresów
    > stosują EEPROMy SONY więc te EEPROMy to nie były jakieś unikaty tylko
    > normalnie stosowane w sprzęcie powszechnego użytku elementy.

    Oprócz EEPROMów stosowano NVRAMy już w tamtych czasach.

  • 27. Data: 2009-04-08 10:58:15
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):

> [...]
    > stosują EEPROMy SONY więc te EEPROMy to nie były jakieś unikaty tylko
    > normalnie stosowane w sprzęcie powszechnego użytku elementy.

    Chyba jednak to jest unikat (jeśli to jest radio).

    Moje doświadczenia:
    Akumulatorki do podtrzymywania pamięci znikły z telewizorów i sprzętu
    radiowewgo ok lat 1983-5.
    W telewizorach powszechnie zaczęto stosować nieulotne pamięci - oddzielne
    kości EEPROM obok procesora.
    W sprzęcie radiowym, z nieznanych mni przyczyn, typowym rozwiązaniem stał
    się procesor wymagający zewnętrznego napięcia - zwykle dostarczanego ze
    specjalnego kondensatora , tzw. "Golden Cap".
    W tanich odbiornikach trafiają się jeszcze jedna-dwie bateryjki 1.5V.
    Nie znam urądzeń z ostatnich 2 lat ale wszystkie starsze, zarówno tunery,
    receivery stereo jak i drogie sprzęty kina domowego pamiętają zaprogramowane
    stacje przez tydzień - dwa a potem gubią ustawienia, bo kondensatory
    rozładowują się.
    Gdy raz do roku wyciągam stary 14" telewizorek to nie muszę go programować
    ale po powrocie z dwutygodniowych wczasów od nowa muszę wyszukiwać stacje,
    jeśli przed wyjazdem wyciągnąłem wtyczki amplitunerów z gniazda sieciowego.
    Niewielki wysiłek, uporządkować ze 20 stacji, gorzej byłoby z telewizorem
    podłączonym do kablówki z 65 programami, gdzie uzupełnianie nazw stacji,
    ułożenie ulubionej kolejności zajęłoby ze dwie godziny.
    Może dlatego właśnie telewizory mają nieulotną pamięć a radio nie musi ???
    Dle producenta parę centów oszczędności ???
    Wmak

  • 28. Data: 2009-04-08 11:56:54
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jednak to jest unikat (jeśli to jest radio).
    Telewizory OTAKE.
    > W sprzęcie radiowym, z nieznanych mni przyczyn, typowym rozwiązaniem stał
    > się procesor wymagający zewnętrznego napięcia - zwykle dostarczanego ze
    > specjalnego kondensatora , tzw. "Golden Cap".
    Tego nie wiedziałem. Faktycznie niezrozumiałe stosowanie gorszego
    rozwiązania.
    > Dle producenta parę centów oszczędności ???
    Wolę jeździć samochodem zaprojektowanym przez inżyniera, a nie przez
    księgowego, ale chyba wkrótce nie będę miał szansy.
    P.G.

  • 29. Data: 2009-04-08 20:05:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    21 letni (88 rok) TV Sanyo ma nieulotny EEPROM. Zero baterii. Nie ma
    zegara.
    Bardzo dobre, drogie i skomplikowane radio turystyczne (World Receiver)
    Grundig Yacht Boy YB400 ma Gold Capa 0,047F. Po wyjęciu baterii AA
    pamięta ustawienia tylko kilka godzin. Możliwe, że nie dają EEPROMów,
    gdy i tak jest potrzebny zegar. Radio nie wygląda na oszczędne
    konstrukcyjnie a jednak brak EEPROMu.
    Maciek

  • 30. Data: 2009-04-19 14:07:55
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Może faktycznie niezbyt szczęśliwie się wyraziłem ...

    Wypada wyrazić szacunek dla Twoich wywazonych i konkretnych wypowiedzi, ale

    Wróć do początku wątku i przeczytaj o co pytałem. A pytałem:

    "Szukam baterii 5V do podtrzymywania ... Nie mogę wygooglać sklepu
    z takimi bateriami"

    W odpowiedzi otrzymuję wykład o typach pamięci, złośliwe uwagi, że umiem
    odróżnić baterii od kondensatora itd. itp. popisy mające udowodnić wyższość
    intelektualną piszącego nade mną. Informuję więc, że mi to zwisa jak kilo
    kitu na agrafce. Szukam baterii, bo tak chcę. Chcę źródła napięcia, które
    podtrzyma zawartość pamięci dłużej niż kondensator i to wszystko. Wszelkie
    inne popisy oratorskie są trollowaniem. Jeśli ktoś zna typ takiej bateri
    niech się podzieli tą wiedzą. Będę bardzo wdzięczny.

    Bogdan