  • 31. Data: 2009-04-19 14:35:41
    Temat: Re: Bateria podtrzymująca pamięć
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:gsfb5n$one$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > z takimi bateriami"
    >
    > W odpowiedzi otrzymuję wykład o typach pamięci, złośliwe uwagi, że umiem
    > odróżnić baterii od kondensatora itd. itp. popisy mające udowodnić
    > wyższość
    > intelektualną piszącego nade mną. Informuję więc, że mi to zwisa jak kilo
    > kitu na agrafce. Szukam baterii, bo tak chcę. Chcę źródła napięcia, które
    > podtrzyma zawartość pamięci dłużej niż kondensator i to wszystko. Wszelkie
    > inne popisy oratorskie są trollowaniem. Jeśli ktoś zna typ takiej bateri
    > niech się podzieli tą wiedzą. Będę bardzo wdzięczny.

    Baterii 5V nie ma. Pamięci, które do pracy potrzebują 5V do podtrzymania
    potrzebują dużo mniejszego napięcia.Sprawdź w katalogu ile potrzebuje twoja
    pamięć i kup odpowiednią np. w batimeksie. Oni nawet składają pakiety z
    ogniw i spawają odpowiednie końcówki. Jeśli dasz akumulatorki NiCd to możesz
    dać układ stałego podładowywnia akumulatorka małym prądem przez opornik i
    diodę.
    Mają również baterie guzikowe 3V (takie u nich kupowałem do podtrzymania
    pamięci w moim układzie).
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 32. Data: 2009-04-20 11:05:54
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > z takimi bateriami"
    >
    > Jeśli ktoś zna typ takiej bateri
    > niech się podzieli tą wiedzą. Będę bardzo wdzięczny.

    Do podtrzymania zegarków używam baterii CR2032PCB (4-ta od góry):
    http://mse.beep.pl/listtest.php?grupa=AKU04
    ale to jest 3V, a Ty szukasz 5V.
    P.G.

  • 33. Data: 2009-04-21 13:57:50
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Do podtrzymania zegarków używam baterii CR2032PCB (4-ta od góry):
    > http://mse.beep.pl/listtest.php?grupa=AKU04

    Dzięki za ten link. To jest konkret.

    > ale to jest 3V, a Ty szukasz 5V.

    Być może wystarczy.