-
Data: 2016-09-16 10:05:22
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 16 września 2016 09:54:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> W dniu czwartek, 15 września 2016 16:04:47 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> > W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
> > > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
> > >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
> > >> q...@g...com napisał:
> > >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
> > >>> odwrotnie niż powinny?
> > >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
> > >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
> > >>
> > >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
> > >> w szkole.
> > >>
> > >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
> > >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
> > >>
> > >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
> > >> końcami.
> > >>
> > >> Patrz - korpus jumbojet-a.
> > >>
> > >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
> > >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
> > >> stabilniej na wietrze.
> > >
> > > O samolot - dobrzy przykład!
> > > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
> > > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
> > >
> > >
> > >
> > Ale w profilu skrzydła chodzi o to, żeby wytworzyć siłę nośną, a nie
> > żeby było opływowo...
>
> No nie.
> Siła nosna to ułamek tego co robi płat.
> Aby nie przynudzać:
> http://amasci.com/wing/airfoil.html
> http://amasci.com/wing/lasrWing.gif
> Tego nie robi profil aerodynamiczny tak jak sie tłumaczy ludziom (niskie cisnienie
nad, wysokie pod).
>
> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest popychane w
dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać opory.
> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
>
> Temat zresztą jest nawet aktualnie dosyć kontrowersyjny :)
> Bo nawet mądre głowy dosyć błądzą (temat magiczności wymuszenia tej samej prędkości
przepływu nad i pod skrzydłem).
O tu masz:
https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
lift coefficient.
dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla danego profilu.
W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej z profilu.
Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
To tak z grubsza.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 10:15 J.F.
- 16.09.16 10:20 J.F.
- 16.09.16 10:21 J.F.
- 16.09.16 10:28 quent
- 16.09.16 10:29 elmer radi radisson
- 16.09.16 10:39 J.F.
- 16.09.16 11:30 J.F.
- 16.09.16 13:39 masti
- 16.09.16 13:41 J.F.
- 16.09.16 13:45 J.F.
- 16.09.16 14:25 s...@g...com
- 16.09.16 14:36 J.F.
- 16.09.16 15:45 elmer radi radisson
- 16.09.16 15:49 J.F.
- 16.09.16 16:24 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF