eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-16 10:05:22
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 16 września 2016 09:54:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W dniu czwartek, 15 września 2016 16:04:47 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
    > > W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
    > > > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    > > >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
    > > >> q...@g...com napisał:
    > > >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
    > > >>> odwrotnie niż powinny?
    > > >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    > > >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    > > >>
    > > >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
    > > >> w szkole.
    > > >>
    > > >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
    > > >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
    > > >>
    > > >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
    > > >> końcami.
    > > >>
    > > >> Patrz - korpus jumbojet-a.
    > > >>
    > > >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    > > >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
    > > >> stabilniej na wietrze.
    > > >
    > > > O samolot - dobrzy przykład!
    > > > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > > > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    > > >
    > > >
    > > >
    > > Ale w profilu skrzydła chodzi o to, żeby wytworzyć siłę nośną, a nie
    > > żeby było opływowo...
    >
    > No nie.
    > Siła nosna to ułamek tego co robi płat.
    > Aby nie przynudzać:
    > http://amasci.com/wing/airfoil.html
    > http://amasci.com/wing/lasrWing.gif
    > Tego nie robi profil aerodynamiczny tak jak sie tłumaczy ludziom (niskie cisnienie
    nad, wysokie pod).
    >
    > Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest popychane w
    dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać opory.
    > Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
    >
    > Temat zresztą jest nawet aktualnie dosyć kontrowersyjny :)
    > Bo nawet mądre głowy dosyć błądzą (temat magiczności wymuszenia tej samej prędkości
    przepływu nad i pod skrzydłem).

    O tu masz:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil

    lift coefficient.
    dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla danego profilu.
    W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej z profilu.
    Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
    To tak z grubsza.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: