eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-16 14:25:21
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    > >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
    > >> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
    > >> zmniejszać opory.
    > >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
    > >
    > >O tu masz:
    > >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
    >
    > >lift coefficient.
    > >dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
    > >danego profilu.
    > >W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
    > >z profilu.
    > >Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
    > >To tak z grubsza.
    >
    > Za bardzo z grubsza.
    > Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
    > wykresie, jako tzw "biegunowa".
    >
    > Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
    > warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
    > Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
    > sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
    > -nieliniowo,
    > -do zera nie schodzi.
    >
    > Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
    > wiec predkosci i kata natarcia.
    > Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
    > Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
    > pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
    > grawitacja.
    >
    Zgadza się.
    W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy że raczej
    korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia) jak niby leci poziomo to tak
    naprawde leci coraz niżej więc ten kat natarcia jest zerowy ale nie w stosunku do
    poziomu a w stosunku do kierunku lotu a ten jest lekko opadający.

    Tak czy siak aerodynamika płata i mechanika lotu jest mocno skomplikowana.
    I widac to nawet na przykladzie tego jaki kształt jest najbardziej aerodynamiczny. Bo
    to optimum zalezy od zastosowania.

    Wagon kolejowy jest bardzo aerodynamiczny mimo że kanciasty. Bo ma z przodu obłą
    lokomotywe :)
    Takie oszustwo :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: