-
Data: 2016-09-16 14:25:21
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
> >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
> >> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
> >> zmniejszać opory.
> >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
> >
> >O tu masz:
> >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
>
> >lift coefficient.
> >dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
> >danego profilu.
> >W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
> >z profilu.
> >Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
> >To tak z grubsza.
>
> Za bardzo z grubsza.
> Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
> wykresie, jako tzw "biegunowa".
>
> Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
> warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
> Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
> sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
> -nieliniowo,
> -do zera nie schodzi.
>
> Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
> wiec predkosci i kata natarcia.
> Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
> Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
> pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
> grawitacja.
>
Zgadza się.
W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy że raczej
korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia) jak niby leci poziomo to tak
naprawde leci coraz niżej więc ten kat natarcia jest zerowy ale nie w stosunku do
poziomu a w stosunku do kierunku lotu a ten jest lekko opadający.
Tak czy siak aerodynamika płata i mechanika lotu jest mocno skomplikowana.
I widac to nawet na przykladzie tego jaki kształt jest najbardziej aerodynamiczny. Bo
to optimum zalezy od zastosowania.
Wagon kolejowy jest bardzo aerodynamiczny mimo że kanciasty. Bo ma z przodu obłą
lokomotywe :)
Takie oszustwo :)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 14:36 J.F.
- 16.09.16 15:45 elmer radi radisson
- 16.09.16 15:49 J.F.
- 16.09.16 16:24 s...@g...com
- 16.09.16 16:53 elmer radi radisson
- 16.09.16 18:00 Budzik
- 16.09.16 18:51 re
- 16.09.16 19:08 J.F.
- 16.09.16 19:09 J.F.
- 16.09.16 19:16 J.F.
- 16.09.16 20:38 s...@g...com
- 16.09.16 21:00 Budzik
- 16.09.16 21:28 J.F.
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=