-
Data: 2016-09-16 14:25:21
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
> >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
> >> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
> >> zmniejszać opory.
> >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
> >
> >O tu masz:
> >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
>
> >lift coefficient.
> >dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
> >danego profilu.
> >W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
> >z profilu.
> >Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
> >To tak z grubsza.
>
> Za bardzo z grubsza.
> Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
> wykresie, jako tzw "biegunowa".
>
> Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
> warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
> Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
> sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
> -nieliniowo,
> -do zera nie schodzi.
>
> Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
> wiec predkosci i kata natarcia.
> Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
> Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
> pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
> grawitacja.
>
Zgadza się.
W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy że raczej
korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia) jak niby leci poziomo to tak
naprawde leci coraz niżej więc ten kat natarcia jest zerowy ale nie w stosunku do
poziomu a w stosunku do kierunku lotu a ten jest lekko opadający.
Tak czy siak aerodynamika płata i mechanika lotu jest mocno skomplikowana.
I widac to nawet na przykladzie tego jaki kształt jest najbardziej aerodynamiczny. Bo
to optimum zalezy od zastosowania.
Wagon kolejowy jest bardzo aerodynamiczny mimo że kanciasty. Bo ma z przodu obłą
lokomotywe :)
Takie oszustwo :)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 14:36 J.F.
- 16.09.16 15:45 elmer radi radisson
- 16.09.16 15:49 J.F.
- 16.09.16 16:24 s...@g...com
- 16.09.16 16:53 elmer radi radisson
- 16.09.16 18:00 Budzik
- 16.09.16 18:51 re
- 16.09.16 19:08 J.F.
- 16.09.16 19:09 J.F.
- 16.09.16 19:16 J.F.
- 16.09.16 20:38 s...@g...com
- 16.09.16 21:00 Budzik
- 16.09.16 21:28 J.F.
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera