-
Data: 2016-09-16 11:30:06
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
>> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
>> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
>> zmniejszać opory.
>> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
>
>O tu masz:
>https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
>lift coefficient.
>dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
>danego profilu.
>W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
>z profilu.
>Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
>To tak z grubsza.
Za bardzo z grubsza.
Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
wykresie, jako tzw "biegunowa".
Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
-nieliniowo,
-do zera nie schodzi.
Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
wiec predkosci i kata natarcia.
Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
grawitacja.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 13:39 masti
- 16.09.16 13:41 J.F.
- 16.09.16 13:45 J.F.
- 16.09.16 14:25 s...@g...com
- 16.09.16 14:36 J.F.
- 16.09.16 15:45 elmer radi radisson
- 16.09.16 15:49 J.F.
- 16.09.16 16:24 s...@g...com
- 16.09.16 16:53 elmer radi radisson
- 16.09.16 18:00 Budzik
- 16.09.16 18:51 re
- 16.09.16 19:08 J.F.
- 16.09.16 19:09 J.F.
- 16.09.16 19:16 J.F.
- 16.09.16 20:38 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=