eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-16 11:30:06
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
    >> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
    >> zmniejszać opory.
    >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
    >
    >O tu masz:
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil

    >lift coefficient.
    >dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
    >danego profilu.
    >W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
    >z profilu.
    >Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
    >To tak z grubsza.

    Za bardzo z grubsza.
    Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
    wykresie, jako tzw "biegunowa".

    Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
    warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
    Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
    sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
    -nieliniowo,
    -do zera nie schodzi.

    Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
    wiec predkosci i kata natarcia.
    Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
    Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
    pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
    grawitacja.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: