eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-16 16:24:35
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > > >O tu masz:
    > > >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
    > >
    > > Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
    > > warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
    > > Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
    > > sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
    > > -nieliniowo,
    > > -do zera nie schodzi.
    > > Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
    > > wiec predkosci i kata natarcia. [...]
    >
    > >Zgadza się.
    > >W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli
    > >zakładamy że raczej korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata
    > >natarcia)
    >
    > Nie ma takiego rozroznienia.

    Standardowo sie tego nie rozróżnia. nie ma potrzeby.
    Ale zakładając że płat ustawiamy tak aby profil pracował tylko jako profil
    aerodynamiczny a nie jak "latawiec" to i tak sytuacja jest dosyć skomplikowana.

    > To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
    > mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
    > W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
    >
    To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna zawsze jest
    związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko rozrzedza nad skrzydłem.

    > A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to
    > sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny
    > w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i
    > albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
    > przeciagasz :-)
    > Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
    > taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
    >
    No własnie.
    Ten kat natarcia (troche spłaszczając wywód) powoduje że popychamy powietrze w dół. I
    to w sporej częsci wypadków jest główne źródło siły nośnej.

    W końcu latawiece lataja mimo że płaskie są :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: