eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-16 09:54:33
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 15 września 2016 16:04:47 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
    > W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
    > > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    > >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
    > >> q...@g...com napisał:
    > >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
    > >>> odwrotnie niż powinny?
    > >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    > >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    > >>
    > >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
    > >> w szkole.
    > >>
    > >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
    > >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
    > >>
    > >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
    > >> końcami.
    > >>
    > >> Patrz - korpus jumbojet-a.
    > >>
    > >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    > >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
    > >> stabilniej na wietrze.
    > >
    > > O samolot - dobrzy przykład!
    > > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    > >
    > >
    > >
    > Ale w profilu skrzydła chodzi o to, żeby wytworzyć siłę nośną, a nie
    > żeby było opływowo...

    No nie.
    Siła nosna to ułamek tego co robi płat.
    Aby nie przynudzać:
    http://amasci.com/wing/airfoil.html
    http://amasci.com/wing/lasrWing.gif
    Tego nie robi profil aerodynamiczny tak jak sie tłumaczy ludziom (niskie cisnienie
    nad, wysokie pod).

    Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest popychane w
    dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać opory.
    Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...

    Temat zresztą jest nawet aktualnie dosyć kontrowersyjny :)
    Bo nawet mądre głowy dosyć błądzą (temat magiczności wymuszenia tej samej prędkości
    przepływu nad i pod skrzydłem).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: