-
Data: 2016-09-16 09:54:33
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 15 września 2016 16:04:47 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
> > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
> >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
> >> q...@g...com napisał:
> >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
> >>> odwrotnie niż powinny?
> >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
> >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
> >>
> >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
> >> w szkole.
> >>
> >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
> >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
> >>
> >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
> >> końcami.
> >>
> >> Patrz - korpus jumbojet-a.
> >>
> >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
> >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
> >> stabilniej na wietrze.
> >
> > O samolot - dobrzy przykład!
> > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
> > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
> >
> >
> >
> Ale w profilu skrzydła chodzi o to, żeby wytworzyć siłę nośną, a nie
> żeby było opływowo...
No nie.
Siła nosna to ułamek tego co robi płat.
Aby nie przynudzać:
http://amasci.com/wing/airfoil.html
http://amasci.com/wing/lasrWing.gif
Tego nie robi profil aerodynamiczny tak jak sie tłumaczy ludziom (niskie cisnienie
nad, wysokie pod).
Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest popychane w
dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać opory.
Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
Temat zresztą jest nawet aktualnie dosyć kontrowersyjny :)
Bo nawet mądre głowy dosyć błądzą (temat magiczności wymuszenia tej samej prędkości
przepływu nad i pod skrzydłem).
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 09:59 J.F.
- 16.09.16 10:05 s...@g...com
- 16.09.16 10:15 J.F.
- 16.09.16 10:20 J.F.
- 16.09.16 10:21 J.F.
- 16.09.16 10:28 quent
- 16.09.16 10:29 elmer radi radisson
- 16.09.16 10:39 J.F.
- 16.09.16 11:30 J.F.
- 16.09.16 13:39 masti
- 16.09.16 13:41 J.F.
- 16.09.16 13:45 J.F.
- 16.09.16 14:25 s...@g...com
- 16.09.16 14:36 J.F.
- 16.09.16 15:45 elmer radi radisson
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa