eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-16 09:38:58
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 15 września 2016 15:57:47 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    > > W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com
    napisał:
    > > W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.
    >
    > Mógłbyś jaśniej?
    >

    Pojemnik - jakaś bryła w której cos transportujemy lub tylko wykorzystujemy ruch
    powietrza wokół niej.

    Przyklady deczko z sufitu ale pokazują ideę.

    Jesli zależy ci na najmniej opornym przeniesieniu jakiejś objetości to najlepszy jest
    pręt.
    Cienki, długi.
    Nawet jak będzie miał krzywe końce to będzie lepszym "nośnikiem" objetości niż kula.
    Bedzie miał mniejszy opór aerodynamiczny niz kula.
    To sie nadaje do transportowania np. cieczy.


    Jesli zalezy ci na ograniczeniu powierzchni tego "pojemnika" to lepsza kula.
    Ona będzie lepsza do transportu np. Lodu.

    Jesli zalezy ci na tym aby było niskie to najlepszy moim zdaniem kształt właśnie
    bagażnika.

    Jesli zalezy ci aby pojemnik miał dużą objętość ale był ustawny to wtedy najlepszy
    kształt jest mniej więcej taki:
    http://www.popsci.com/aerodynamic/article/2005-08/fi
    sh-inspired-car

    Jak potrzebujesz mieć generowana siłe nośną to najlepszy jakiś kształt profilu
    aerodynamicznego.
    Ale i tu bardzo duzo zalezy od tego jaka prędkośc powietrza i jakie kąty natarcia
    będą potrzebne.

    Wbrew temu co się ludziom wmawia relatywnie niedużo siły nośnej sie tworzy na
    płatach.
    Sporo więcej jest wytwarzane za pomocą zwykłej reakcji czyli ustawienia kata natarcia
    płatu tak aby powietrze odchylac w dół.

    Dlatego pytanie o najbardziej aerodynamiczny kształt jest trudne a odpowiedź nie
    jednoznaczna.

    Na koniec dodam że gdyby kształt kropli był idealny to one by się w locie nie
    rozbijały :)
    Bo jak lecą w dół to się rozczłonkowują na mniejsze. A to oznacza ze jednak to nie
    jest idealny kształt.


    Aby temat zaorać na spotkaniach towarzyskich starczy wspomnieć o tzw. Rods of god.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_bombardment

    In the case of the system mentioned in the 2003 Air Force report above, a 6.1 m × 0.3
    m tungsten cylinder impacting at Mach 10 has a kinetic energy equivalent to
    approximately 11.5 tons of TNT (or 7.2 tons of dynamite). The mass of such a cylinder
    is itself greater than 9 tons, so the practical applications of such a system are
    limited to those situations where its other characteristics provide a clear and
    decisive advantage--a conventional bomb/warhead of similar weight to the tungsten
    rod, delivered by conventional means, provides similar destructive capability and is
    far more practical and cost effective.

    takie prety maja bardzo mały opór aerodynamiczny.
    I nie są kulą. Kula czy łza/kropla spadała by duzo trudniej niz taki pręt.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: