    From: m...@o...pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Back Focus raz jeszcze
    Date: Mon, 4 May 2009 15:59:17 -0700 (PDT)

    On 4 Maj, 22:05, "Agent" <w...@g...pl> wrote:

    > Wiesz z ostrością zdjęć jest tak że jesli się ma słaby obiektyw to można to
    > zaakceptować i się przyzwyczaić do tego co jest. Ale jeśli sprzęt jest źle
    > wyregulowany to dlaczego tego nie sprawdzić i nie dać do serwisu. To tak
    > jakby mieć auto ze słabym silnikiem. Jeśli ten silnik jest dobrze
    > wyregulowany to już nie ma co więcej oczekiwać ale jeśli coś mu dolega to ja
    > staram się to naprawić tak żeby trzymało parametry z fabryki.

    Ponieważ ton rozmów o Żytniej i regulacji u nich FF lub BF jest
    zwykle podobny, to pozwolę się wyłamać.
    Właśnie te opowieści jak z horroru, powodowały że wysyłałem im sprzęt
    z duszą na ramieniu. I tu miłe rozczarowanie. Regulowałem u nich w
    pewnych odstępach dwa obiektywy. Ostatnio 85/1,8 z BF podobnym jak ten
    u autora postu, który w serwisie został określony jako bardzo duży.
    Jedna uwaga na wstępie - by regulacja miała sens, wysyła się im
    zarówno szkło jak i body ( za pierwszym razem nie wiedziałem). W
    przeciwnym razie - regulują wg tzw wzorca co nie daje pełnej gwarancji
    dobrej współpracy z puszką własciciela. Na stronie CSI jest formularz
    do wydrukowania wypełnienia i tu uwaga. Ponieważ miałem pewne obawy
    czy mi puszka ( 5D) nie umrze po kontakcie z serwisem canona a byłem w
    stałym kontakcie telefonicznym z serwisantem, ten podpowiedział mi
    żeby na owym formularzu napisać "nie regulować body". Ten zwrot okazał
    się magiczny - puszka i szkiełko wróciły do mnie całe i zdrowe a 85-
    tka wbrew temu co ktos pisze powyżej ostrzy idealnie zarówno na dużym
    jak i malutkim kontraście. Komfort pracy jest nieporównywalny. Całość
    operacji trwała 3 dni - we wtorek wysyłka - w czwartek sprzęcik wrócił
    do domku ( Poznań). Ufff wiwat Żytnia ! :D
    PS. Podczas nieformalnej pogawędki z serwisantem, dowiedziałem się że
    naturalne predyspozycje do powstawania FF lub BF w trakcie użytkowania
    mają EF 50/1,4 ze wzgl na jakiś kiepski element micro usm w który
    wyposażone jest to szkiełko. I w przeciwieństwie do np 85/1,8
    regulacja nie daje trwałego efektu. Dlatego dość ryzykowne jest
    kupowanie go uzywanego. O 50/1,8 natomiast wypowiedział się w chwili
    słabości, że ten obiektyw jest w zasadzie "nieustawialny" :D W jego
    przypadku focus to czysty przypadek. Natomiast cholerka jasna
    zapomniałem się zapytać jak to jest w rzeczywistości z gwarancją na
    klapnięcie migawki u canona :) Czy w ogóle jest, a jesli tak to czy
    jest bezterminowa i zależy od licznika czy też wygasa po roku.
    pzdr matys